سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون داستان کل کشور: در کوتاه ترین زمان به استعلامات نامزدها پاسخ می دهیم


معاون داستان کل کشور: در کوتاه ترین زمان به استعلامات نامزدها پاسخ می دهیم

صداوسیما/ معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور گفت: به عنوان یکی از مراجع چهارگانه در کوتاه ترین زمان تلاش می‌شود در خصوص سوابق نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به استعلامات پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی بختیاری پس از نشست مسئولان ستاد انتخابات کشور با مسئولان ستاد پاسخگویی به استعلامات انتخابات مستقر در دادستانی کل کشور در جمع خبرنگاران افزود: براساس ماده 48 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، دادستانی کل کشور به عنوان مراجع چهارگانه باید پاسخ استعلام وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص سوابق داوطلبان را بررسی کند و گزارش آن را به طور مستند و با دلیل در اختیار وزارت کشور قرار دهد.

وی گفت: از 28 آذر که ثبت نام ها آغاز شد اطلاعات به طور آنلاین به ما منعکس می شود و ما در پایان وقت هر روز فهرستی در اختیار دادستان کل کشور قرار می دهیم و سوابق به همه دادستان‌های سراسر کشور ارسال می‌شود.

بختیاری افزود: طبق قانون هر فهرستی که در اختیار ما قرار می گیرد باید پنج روزه پاسخ استعلام را بدهیم و برای کسانی که سابقه ای ندارند از واژه فاقد سابقه استفاده می کنیم و آنهایی که دارای سابقه باشند با ذکر دلیل سوابق را اعلام می کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور هم در پاسخ به خبرنگاران گفت: تا امروز مشکل خاصی از سوی دادستانی به ما منعکس نشده است و ما همه اطلاعات نمایندگان را علاوه بر دادستانی به سه مرجع دیگر نیز ارسال می کنیم.

محمدحسین مقیمی از پاسخ های مناسب و سریع دادستانی به استعلامات قدردانی کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور هم که در این نشست حاضر بود در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای ثبت نام ها ستاد استعلامات در سازمان فعال شده است و همکارانم تا آخر وقت حضور دارند.

علیرضا آوایی افزود: مشکل خاصی تا الان نبوده است و فقط مواردی از طرف برخی مراجع قضایی اعلام شده بود که ثبت احوال در پاسخگویی کمی تاخیر داشته است که این مشکل را امروز برطرف خواهیم کرد.

وی گفت: سازمان ثبت احوال در بحث پاسخ به استعلامات بیشتر در خصوص تغییرات سجلی بررسی های خود را انجام می دهد.


ویدیو مرتبط :
سوریه- در زمان مناسب پاسخ اسراییل را می دهیم