سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کدام نامزد ریاست جمهوری آمریکا بهتر از همه مفهوم «حامی اسراییل» بودن را می‌داند


درباره دونالد ترامپ آمده است که نظر وی درباره رژیم صهیونیستی از انسجام و شفافیت برخوردار نبوده و گمان می‌کند تنها کسی است که می‌تواند سازش و صلح را میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان برقرار کند. وی در اظهاراتش چیزی علیه اسراییل ندارد اما چیزی هم برای جلب اطمینان دادن به حامیان صهیونیستش ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در یادداشتی به قلم اریک یوفی به بررسی تعلق خاطر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به رژیم صهیونیستی پرداخت و تصریح کرد که از بین چهار نامزد اصلی (کلینتون، سندرز، کروز و ترامپ) فقط هیلاری کلینتون بهتر از همه مفهوم «حامی اسراییل» بودن را در درک کرده است.

به گزارش انتخاب، در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه سه نفر از چهار نامزد اصلی یعنی سندرز، کروز و ترامپ علاقه چندانی به موضوعات سیاست خارجی ندارند، آماده است: «ذهن آنها جای دیگری است. البته همه نامزدها را می‌توان حامی اسراییل دانست ولی اگر این مفهوم با دیدگاه وسیع‌تری نسبت به دنیا همراه نباشد، معنی نخواهد داشت.»

هاآرتص با طرح این سوال که کدام یک از کاندیداهای آمریکایی رویکرد منطقی برای شکل دادن سیستم سیاسی جهان در جهت پیشبرد منافع و ارزش‌های ایالات متحده دارند، اضافه کرد: «هیلاری کلینتون نشان داده که سیاست‌های محسوسی برای این منظور دارد. آمریکایی‌های 20 سال را با استانداردهای راکد زندگی گذراندند. هرکسی که در زمینه سیاست‌های خارجی و اسراییل تبحر نداشته باشد، حمایت یهودیان را بدست نیاورده و ریئس جمهور نخواهد شد.»

این روزنامه صهیونیستی با بررسی تفکرات و برنامه‌های نامزدهای انتخابت آمریکا درباره برنی سندرز می‌نویسد وی کاندیدای تک بعدی است که فقط به بی‌عدالتی بنیادین در جامعه آمریکا اهمیت داده و علاقه چندانی به مسایل امنیت ملی و امور خارجه نشان نداده است. اظهارات وی درباره رژیم صهیونیستی نیز پیچیده است و از مردم غزه دفاع می‌کند.

درباره دونالد ترامپ آمده است که نظر وی درباره رژیم صهیونیستی از انسجام و شفافیت برخوردار نبوده و گمان می‌کند تنها کسی است که می‌تواند سازش و صلح را میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان برقرار کند. وی در اظهاراتش چیزی علیه اسراییل ندارد اما چیزی هم برای جلب اطمینان دادن به حامیان صهیونیستش ندارد.

این نویسنده صهیونیست بگونه‌ای از اظهارات این سه نامزد درخصوص نسخه جدید دژ آمریکا انتقاد می‌کند که گویی آنها باید کشور خود را رها کرده و فقط از رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

هاآرتص با بیان اینکه هیلاری کلینتون قهرمان «جهانی‌گرایی دوراندیشانه» است، خاطر نشان کرد: «وی تمام چیزی است که سندرز، ترامپ و کروز نیستند. وی اوباما را مجبور کرد که تحریم‌های سختی را بر ایران اعمال کند و بطور آزمایشی از برنامه سی‌آی‌ای برای مسلح کردن شورشیان سوریه حمایت کرد. درباره اسراییل نیز وی با شهرک‌سازی‌های مخالفت کرده و از راه‌حل دو دولتی حمایت می‌کند.»

یوفی با بیان اینکه کلینتون از گفتن کارهای اشتباه نخست وزیران رژیم صهیونیستی ابایی ندارد، افزود: «وی یک عمل‌گرای میانه‌رو در تمام امور از جمله خاورمیانه بوده و توهمی درباره فلسطینیان ندارد. وی معتقد است فقط اسراییلی که به آمریکا اعتماد کند، (با فلسطینیان) سازش خواهد کرد. وی به عنوان رئیس جمهور، آن اعتماد را توسعه خواهد داد.»


ویدیو مرتبط :
ماسک هالویین دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا