سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دفاعیه‌ی مدیر نوآوری بازی Forza 6 از سیستم پرداخت درون برنامه ای این بازی


دفاعیه‌ی مدیر نوآوری بازی Forza 6 از سیستم پرداخت درون برنامه ای این بازی

هفته‌ی گذشته سیستم پرداخت درون برنامه‌ای (Microtransactions) به بازی مسابقه‌ای Forza Motorspot 6 اضافه شد. عکس‌العمل طرفداران این بازی که از این قابلیت استقبال نکردند، موجب شد مدیر نوآوری این بازی به انتقادات واردشده به آن‌ها پاسخ دهد.

زومجی/ هفته‌ی گذشته سیستم پرداخت درون برنامه‌ای (Microtransactions) به بازی مسابقه‌ای Forza Motorspot 6 اضافه شد. عکس‌العمل طرفداران این بازی که از این قابلیت استقبال نکردند، موجب شد مدیر نوآوری این بازی به انتقادات واردشده به آن‌ها پاسخ دهد.

طی روزهای گذشته زمانی که یکی از طرفداران در حساب توئیتر مدیر نوآوری بازی Forza 6 نسبت به اضافه‌شدن این قابلیت به بازی اعتراض کرد، دَن گرین‌والت در پاسخ گفت بازی Forza Motorspot 6 بدون درنظر‌داشتن این سیستم طراحی، تنظیم و آزمایش شده است. علاوه‌بر این، وی گفت اگر بازیکنان به این خصوصیت علاقه‌ای ندارند، به‌راحتی می‌توانند آن را غیرفعال کنند.

سیستم پرداخت درون برنامه‌ای درحال‌حاضر به بازی Forza 6 هم راه پیدا کرده است. بازیکنان با پرداخت مبالغی میان ۱ تا ۱۰۰ دلار، می‌توانند ماشین‌، ماد و چیزهای دیگری را که دوست دارند بدون اتلاف وقت به آن‌ها دسترسی پیدا کنند را خریداری کنند.

دو بازی Forza 4 (عرضه در سال ۲۰۱۱) و Forza 5 (عرضه در سال ۲۰۱۳) دارای قابلیت Microtransactions بودند. بازی Forza Horizon 2 که سال گذشته عرضه شد، در زمان انتشار این خصوصیت را نداشت. اما مانند بازی Forza 6، مدتی پس از انتشار سیستم پرداخت درون برنامه‌ای به این بازی هم راه یافت.

سیستم پرداخت درون برنامه‌ای یکی از مباحث داغ این روزهای صنعت بازی‌های رایانه‌ای است. چندی پیش مدیر ارتباطات سابق استودیو ناتی داگ از قرارداشتن این سیستم در بخش چندنفره بازی Uncharted 4: A Thief’s End دفاع کرد.

در طرفی دیگر، سیستم پرداخت درون برنامه‌ای بازی Payday 2 هم درطول چند مدت اخیر برای سازندگان این بازی دردسرساز شده است. نفرت بازیکنان از این سیستم تا حدی زیاد است که برخی از تولیدکنندگان معروف مادهای بازی در شبکه‌ی استیم، تا زمان حذف‌شدن این سیستم از بازی‌های تولید ماد برای آن‌ها را متوقف کردند.

Uncharted 4: A Thief’s End تنها بازی‌ای نیست که دارای سیستم پرداخت درون برنامه‌ای است. از بازی‌های امروزی که از این سیستم پیروی می‌کنند می‌توان به بازی‌هایی مانند Halo 5: Guardians, Assassin’s Creed Syndicate و حتی Rise Of The Tomb Raider اشاره کرد. در این روزها، کمتر بازی بزرگی را می‌توان پیدا کرد که دارای بسته الحاقی پولی نباشد.

در راستای اخبار مربوط به بازی Forza 6، طی هفته‌های گذشته دو ماشین جدید با الهام‌گیری از بازی Halo 5: Guardians به این بازی پرطرفدار اضافه شد.


ویدیو مرتبط :
برنامه 13 رادیو مشاوره مدیر مرجع اندازه گیری نوآوری