علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



چگونه در دوره حسّاس ابتدایی موفق باشیم؟


خراسان/ هر معلمی به نوبه خود روشی برای تدریس دارد و نمی توان گفت که صرفاً برای هر تدریس ، فقط یک نوع روش انتخاب شود.
به طور حتم ، اگر فقط یک نوع روش برای تدریس در نظر گرفته شود ،کلاس کسل کننده خواهد بود و دانش آموزان رغبت لازم را برای فراگیری نخواهند داشت .
هر معلم آگاه می داند که روش سخنرانی برای درس علوم ،مناسب نیست ، در این صورت فقط بعضی اطلاعات را به صورت طوطی وار ، به ذهن دانش آموزان القا خواهیم کرد که موقتی بوده و به زودی فراموش خواهد شد.
این نکته را به خاطر بسپارید که شما به عنوان یک متخصص دوره ابتدایی علاوه بر ارائه اطلاعات همراه با کشف و تجربه به دانش آموز ، به او باید مهارت های زندگی اجتماعی را هم بیاموزید .
این موارد را در کلاس درستان به کار ببرید ، به شادابی کلاس شما کمک خواهد کرد :
1 - به رشد عاطفی ،اجتماعی و خود ادراکی دانش آموزان توجه کنید.
2 - محیطی را سازماندهی کنید که بر روابط انسانی ، پیوند های عاطفی ، صمیمیت ، رفتار گروهی و احساس تعلق خاطر به مدرسه استوار باشد .
3 - نحوه تدریس شما به گونه ای طرح ریزی شده باشد که برای دانش آموز ، ' شوق انگیز ' باشد.
4 - به رشد شخصیت کودک توجه کرده و در این رابطه مطالعه داشته باشید.
5 - محتوای درستان را مناسب سن کودک ارائه دهید، به طور مثال :تدریس جمع و تفریق در کلاس اول ابتدایی باید با مثال های ملموس بیشتری همراه شود اما در پایه های بالاتر با تمرین بیشتر.
6 - یک برنامه مقتدرانه برای تدریس در طول سال تحصیلی انتخاب کرده و آن را مختصر و مفید در نظر بگیرید .
7 - به رشد همه جانبه کودک توجه داشته باشید .
8 - احترام به قوانین را به آن ها هم بیاموزید و این کار را از خودتان شروع کنید ، وقتی معلم عمل می کند و کم تر دستور می دهد نتیجه بهتری در آموزش مفهوم مورد نظر خواهد دید.
9 - در کنار ارائه اطلاعات به خصوص در هنگام کارهای گروهی ، به دانش آموزان مهارت های زندگی را هم آموخته و مهارت های اجتماعی و اخلاقی را در آن ها پرورش دهید .
10 - در زمینه عوامل مؤثّر بر رشد شناختی (در ریاضی و علوم) در دریافت مفاهیم ادراکی توجه بیشتری نموده و در این زمینه تلاش بیشتری نمایید.
11 - خلاقیت دانش آموزان را پرورش داده و به دانش آموزان خلاق ، امتیاز و بهای بیشتری قائل شوید .
12 - به هنرهایی مانند نقاشی و خوشنویسی و موسیقی هم در کنار درس ها ، توجه نموده و برای آن ها هم اهمیت قائل شوید ، بچه ها در این کلاس ها لذت بیشتری از کنار هم بودن می برند، از این فضای شاد استفاده لازم را ببرید.
13 - کارها و فعالیت های دانش آموزان را توسط خودشان در یک جا جمع آوری نموده و در آخر به ارزیابی آن ها بپردازید تا خودشان از پیشرفت در کارهایشان مطلع شوند .
14 - از گردش های علمی و اردوهای بازدیدی از موزه ها و.... و استفاده از کتابخانه غافل نشوید .

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مقایسه دوره ابتدایی با دوره دکتری در ایران !!