سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نیازی به عادی شدن روابط با آمریکا نداریم


اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم به تمدید وضعیت اضطراری رابطه با ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: ما یک موضوع در رابطه با هسته‌ای در زمینه ارتباط با آمریکا داشتیم که این هم به توافق رسیده است و بحث دیگری با این کشور نداریم که آنها بخواهند وضعیت عادی یا اضطراری در رابطه با ما تعیین کنند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بندهای 9گانه اجرای برجام را برای مجلس، شورای عالی امنیت ملی و دولت تبیین کرده‌اند، افزود: مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی به این بندهای 9گانه در اجریا برجام باید پایبند و به آنها التزام عملی داشته باشند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس در ادامه، اظهار داشت: اینکه آقای اوباما بگوید که وضعیت رابطه با ایران عادی نشده است، سؤال این است که مگر ما اصلا نیازی به این داریم که با اینها وضعیت عادی داشه باشیم؟ ما با کسانی که زور می‌گویند و ترور و جنایت و بر ملت‌‌های مظلوم ظلم می‌کنند، نیازی به وضعیت عادی نداریم که اوباما تصور می‌کند که ما به اینها نیاز داریم و می‌خواهیم که وضعیت‌ روابط‌مان عادی شود.

کوثری اضافه کرد: ما به سیاستمداران آمریکایی می‌گوییم که هر وقت دست از این جنایت‌های برداشتید، می‌شود درباره مسائل دیگر با شما صحبت کرد. تا زمانی که آنها این جنایات را انجام می‌دهند و خودشان را برتر می‌دانند، نه تنها ما نیازی به عادی شدن روابط با آمریکا نداریم، بلکه سیاستمداران آمریکایی را جنایتکار می‌دانیم و به هیچ وجه هم نخواهیم گذاشت که روابط عادی شود.

وی با بیان اینکه اقدام آمریکا مبنی بر تمدید وضعیت اضطراری رابطه با ایران باعث بی اعتمادی بیشتر ملت ایران به این کشور می‌شود، گفت: آنها همواره در اِعمال سیاست‌هایشان، آن چیزی که در ذهن‌ و منافع‌شان است را ملاک عمل قرار می‌دهند که به همین دلیل ملت ایران هیچ وقت نمی‌تواند به آنها اعتماد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اینکه برخی در داخل کشور خواهان عادی شدن روابط با آمریکا هستند، خاطر نشان کرد: آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند، همیشه می‌خواهند سرشان در آخور استکبار جهانی و صهیونیست بین‌الملل باشد و نمی‌خواهند انسان با عزتی بوده و مستقل باشند؛ این افراد همیشه به دلیل منافع شخصی، می‌خواهند ملت را با خودشان همراه کنند، اما باید که بدانند که قطعا چنین روزی نخواهد رسید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
وزارت خارجه آمریکا ما دخالتی در روابط عراق ترکیه نداریم