سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جمع‌آوری ۳۶۰۰ معتاد متجاهر در تهران/ تجهیز ۷۰ درصد کلانتری‌ها به دوربین/ جزئیات بازداشت سوشا مکانی/ پایان بهمن آخرین فرصت ثبت‌نام طرح جریمه سربازی


به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص جمع‌آوری زنان معتاد متجاهر اظهار داشت: به هر میزانی که سازمان‌ها و نهادهای مرتبط امکانی را برای نگهداری و ترک اعتیاد این افراد مهیا کنند ما آنها را جمع می‌کنیم.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: تمام زنان معتاد متجاهر در سطح شهر تهران در 2-3 هفته پیش جمع‌آوری شدند که تعداد آنها 600 اندی بوده است.

وی ادامه داد: 3 هزار نفر مرد معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند که به مراکز DIC تحویل داده شده است.

سردار منتظرالمهدی با بیان این مطلب که تا کنون 4 هزار شهید و 12 هزار مجروح در جهت جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور تقدیم نظام شده است، افزود: معتادان آینه تمام نمای عبرت هستند و باید خانواده‌ها نظارت خود را از فرزندان خود بیشتر کنند.

سخنگوی ناجا به ارائه آماری در خصوص اجرای طرح مکنا در کلانتری‌ها پرداخت و اعلام کرد: در بیش از 60 درصد از کلانتری‌ها طرح مکنا اجرا شده و 70 درصد کلانتری‌ها نیز مجهز به دوربین هستند.

این مقام ارشد انتظامی کشور در خصوص میزان جرائم رانندگی و اختصاص مبالغی از آن به پلیس گفت: فقط 20 درصد مبلغ جرائم رانندگی به پلیس می‌رسد که 15 درصد آن برای بهسازی و تجهیزات راه و 5 درصد برای تبلیغات و آموزش هزینه می‌شود.

وی در خصوص بحث معاینه فنی خودروهای پلیس اظهار داشت: تعداد زیادی از ماشین‌های ما شخصی هستند که باید مانند سایر خودروها همه آیتم‌ها را دارا باشند و معاینه فنی نیز داشته باشند.

سخنگوی ناجا در خصوص ماشین‌های فرم پلیس گفت: ناوگان خودرویی پلیس نوسازی شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد علی ایحال اگر مورد باشد قابل پیگیری است.

وی در مورد خودروهای عملیاتی پلیس هم گفت: خودروهای ما فرسوده نیستند و کلاً خودرهای نظامی و انتظامی باید مؤلفه‌های لازم را دارا باشند.

سردار منتظرالمهدی در مورد بازداشت سوشا مکانی اعلام کرد: سال گذشته یک شکایت به دادسرای جرائم رایانه‌ای ارسال شد؛ امسال مجدداً براساس عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی پرونده به جریان افتاد و بازپرس پرونده ایشان را اظهار و دیروز ایشان بازداشت و تحویل مراجع قضایی شد؛ یک شاکی خصوصی داشته است.

سخنگوی ناجا در خصوص برخورد خشن گشت‌های ارشاد اعلام کرد: پرسنل این گشت‌ها به طور مداوم تحت آموزش و کسب مهارت‌های اجتماعی هستند و اگر به دلیل تبلیغات منفی این موضوع را بیان می‌‌شود مسئله دیگری است؛ چرا که هم نظارت بر آنها می‌شود و اگر برخورد نامناسبی دیده شود تذکر داده و برخورد می‌کنیم.

وی در خصوص پخش اخباری مبنی بر تجاوز به یک دختر و یا انتشار اخباری منتسب به یک فرهنگ در فضای مجازی گفت: کسانی که شایعه ایجاد و منتشر می‌کنند طبق قانون برای‌شان مجازاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان این مطلب که انتساب اسامی به نیروی انتظامی در برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام کذب است، گفت: ما هیچ صفحه رسمی نداریم؛ البته پلیس سایبر سامانه جدیدی را افتتاح کرده که شهروندان می‌توانند سؤالات و گزارشات و همچنین شکایات خود را اعلام کنند؛ البته شکایات از طریق قوه قضاییه قابل پیگیری است.

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سؤالی در مورد متوسط سنی زندانیان که از 36 سال به 30 سال رسیده و انجام پژوهشی در این مورد اعلام کرد: ناجا پژوهشی در این مورد نداشته است.

وی در خصوص اظهارات آیت‌الله هاشمی مبنی بر بمب‌گذاری در سه نقطه از کشور گفت: چنین گزارشی نداشته‌ایم.

سخنگوی ناجا در مورد وعده وعید کاندیداها اعلام کرد: وعده و عید کاندیداهای انتخاباتی از ابزار رأی‌آوردن‌شان محسوب شده و باید این افراد وعده و وعیدشان برمدار عقل و واقعیت باشد و چیزهای انجام نشدنی را اعلام نکنند.

معاون اجتماعی ناجا در مورد طرح جریمه سربازی اعلام کرد: در سال گذشته 287 هزار نفر ثبت‌نام کردند که 7 هزار نفر پذیرفته نشدند، 170 هزار نفر مبلغ جریمه را پرداخت کردند و مابقی پرداخت نکرده‌اند.

وی تأکید کرد: افرادی که مبلغ جریمه را پرداخت نکرده‌اند فقط تا 5 بهمن‌ماه فرصت دارند در غیر این صورت باید دوباره در این پروسه ثبت‌نام کرده و برای ثبت‌نام مجدد نیز تا پایان بهمن‌ماه فرصت دارند.

سخنگوی ناجا 95 درصد ثبت‌نام‌کنندگان در این دو دوره را دیپلم و زیر دپیلم اعلام کرد و گفت: بخش اعظمی از ثبت‌نام کنندگان متأهل هستند.

سردار منتظرالمهدی در مورد پلیس اطفال و نوجوانان گفت: پلیس ویژه اطفال و نوجوان در تهران تشکیل شده و ان‌شاءالله سال آینده در کشور راه‌اندازی می‌شود؛ در اصل اجرایی مشاوره و مددکاری این دسته افراد برعهده هسته‌های مشاوره در کلانتری‌ها است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/VZ96MX


ویدیو مرتبط :
حرکت زشت سوشا مکانی به سمت توپ جمع کن