سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حذف رشته‌های فنی و کاردانش براساس نیازهای بازار کار


به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی زرافشان در خصوص حذف و اضافه شدن رشته‌ها در دوره متوسطه دوم اظهار داشت: حذف و اضافه شدن رشته‌ها شامل رشته‌های نظری نخواهد بود و این رشته‌ها همانطور که به تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش رسید و جدول برنامه‌های درسی‌شان هم تصویب شد چهار رشته ریاضی، تجربی، انسانی و رشته معارف خواهد بود.

وی افزود: در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش حذف و اضافه داریم که بر اساس نیاز بازار کار و استانداردهای دستگاه‌ها انجام خواهد شد یعنی رشته‌هایی که متقاضی ندارند و نیاز بازار کار نیستند، حذف می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه رشته‌های کاردانش سه ساله می‌شوند، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که حجم محتوای آنها به اندازه سه سال است و مورد نیاز بازار کار هستند، فعلاً باقی می‌مانند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بازار کار رشته گوهرشناسی