علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اردبیل در تولید هشت محصول کشاورزی حائز رتبه‌های برتر کشوری شد


عدیل سروی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در سال زراعی جاری افزایش محصولات استراتژیک با برنامه ریزی های دقیق در دستور کار قرار گرفته و به ویژه با هدف تامین نیاز داخل به شکل های مختلف مورد حمایت بوده است.

وی افزود: از جمله محصولات مورد حمایت دانه های روغنی است که به عنوان مثال کشت کلزا با افزایش دو هزار تن نسبت به سال قبل رتبه اول تولید کشوری را برای استان رقم زده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: در تولید سیب زمینی با ۲۰ هزار تن و تولید سویا با چهار هزار تن توانستیم به رتبه دوم کشوری دست یابیم.

سروی با تاکید به برنامه های گسترده در افزایش سطح تولید گندم بیان داشت: رتبه تولید گندم با ارتقا هفت مرتبه به چهارم کشوری افزایش یافته است و در سال زراعی جارعی ۷۳۵ هزار تن تولید داشتیم.

وی متذکر شد: به منظور حمایت از زارعان و کشاورزان خرید تضمینی به صورت گسترده در سال جاری انجام شد و نزدیک به ۵۵۰ هزار تن با ۳.۵ برابر افزایش خرید تضمینی داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در گندم و سیب زمینی استان توان تامین نیاز داخلی را دارد، تصریح کرد: مازاد تولید به استان ها و کشورهای همجوار صادر می شود.

به گفته سروی از دیگر محصولات مورد حمایت تولید جو است که امسال با افزایش ۱۰ هزار تنی همراه بوده و باز به مانند محصول گندم خرید تضمینی آن به میزان ۳۴ هزار تن انجام شود و روند آن ادامه دارد.

وی در خصوص تامین گوشت سفید نیز اضافه کرد: در گوشت سفید ماهی و طیور با افزایش ۱۰ هزار تنی تولید در رتبه چهارم کشوری هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به خرید ۵۶۰ تن مرغ مازاد تولیدی در استان اشاره کرد و الزود: نهادهای دام و طیور نبز به میزان ۶۳ هزار تن تامین شده است.


ویدیو مرتبط :
Iran Developed 28 type of agriculture products, Alborz province بیست و هشت محصول کشاورزی نوین ایران