سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور در بیرجند


رضا دستجردی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در راستای تبیین باور‌های دینی، ارزش‌های اسلامی و ترویج فرهنگ سلامت تصمیم بر آن گرفته شد تا جشنواره‌هایی در این زمینه برگزار شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این گونه از جشنواره‌ها گفت: تقویت فضای فرهنگی هنری در دانشگاه، توسعه و تقویت مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های هنری و فرهنگی، ایجاد بستری مناسب برای بروز و ظهور استعداد‌های هنری دانشجویان، ترویج فرهنگ سلامت با بهره‌گیری از ابزار هنری و شناسایی، معرفی و تجلیل از دانشجویان خلاق و توانمند در زمینه‌های هنری، ادبی و فرهنگی از جمله این اهداف است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: جشنواره‌های سال های گذشته در استان‌های اصفهان، مشهد، کرمان، گلستان، ارومیه و تهران برگزار شد که امسال میزبانی هفتمین جشنواره فرهنگی را خراسان جنوبی و شهر بیرجند برعهده گرفت.

دستجردی تصریح کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در این دوره از مسابقات در قالب سه بخش مجازی، هنری و ادبی ارائه دهند.

وی افزود: در بخش هنری آثار شرکت کنندگان در بخش های خوشنویسی، نقاشی، طراحی کاریکاتور، تذهیب، نگارگری، صنایع دستی دست بافت، مصنوعات چوبی و فلزی، سفالگری، طراحی پوستر، عکاسی، نماهنگ، فیلم کوتاه، نقد فیلم، پویانمایی، پانتومیم، فیلم نامه نویسی، موسیقی، نمایش نامه خوانی، تئاتر و آوازخوانی ویژه آقایان پذیرفته می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: حوزه‌های بخش ادبی نیز شامل شعر کلاسیک، شعر نو، داستان کوتاه، نثر ادبی، نثر طنز، شعر طنز، شاهنامه خوانی و فن بیان است.

دستجردی با اشاره به بخش مجازی این جشنواره گفت: در این بخش گروه‌های پنج تا هفت نفره تشکیل می‌شوند که همه باید دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی باشند.

وی ادامه داد: بسته مجازی باید در قالب سایت، محتوای چندرسانه‌ای، نرم‌افزار کاربردی یارانه، نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه و پیامک به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: شرکت کنندگان می‌توانند برای ارسال و ثبت آثار خود تا تاریخ 27 آبان ماه سال جاری اقدام کنند.

انتهای پیام/69037/ن30/ض1002


ویدیو مرتبط :
تیزر ششمین جشنواره فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی