سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گام اروپا برای امنیت سایبری هواپیما


بعد از گفتگوی آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا در مورد امنیت سایبری هواپیما، سازمان امن‌سازی هوایی اروپا، خبر از استخدام متخصصان امنیت سایبری هواپیما، خبر داد.

به گزارش گرداب، به‌تازگی سازمان امن‌سازی هوایی اروپا (European Aviation Safety Agency)، اعلام کرد: گروهی از متخصصان را برای تشخیص تهدیدات سایبری در بخش حمل‌ونقل هوایی استخدام می‌کند.

هدف از تشکیل این گروه متخصص، فراهم کردن سریع روش‌های فنی یا مقررانی است که بتواند به کشورهای اروپایی، در زمینه‌ی مبارزه با حملات سایبری، کمک‌رسانی کند. پاتریک کای (Patrick Ky)، مدیر اجرایی سازمان یادشده، گفت: «ما گمان داریم که سامانه‌های هوایی، دارای آسیب‌پذیری‌هایی نسبت به حملات سایبری هستند.»

البته عده‌ای از کارشناسان حمل‌ونقل هوایی جهان معتقدند، هنوز حمله‌ای به‌صورت فردی یا گروهی به سامانه‌های کنترل هوایی صورت نگرفته است، اما این کارشناسان نگران افزایش تهدیدات روبه رشد، در بخش هوایی هستند.

پاتریک کای افزود: «ما این متخصصان را استخدام می‌کنیم تا اگر سامانه‌های رایانه‌ای هواپیماها در معرض خطر قرار گرفت، آماده‌ی مقابله و دفاع باشیم.» وی تأکید کرد: تا پایان سال 2016، این متخصصان باید آماده‌ی مقابله با حوادث سایبری باشند.

انگلیس و فرانسه از کشورهایی هستند که نسبت به همکاری با سازمان یادشده، اعلام آمادگی کرده‌اند. شایان‌ذکر است، بر اساس برخی گزارش‌ها، ارزش بازار محصولات امنیت سایبری در حوزه‌ی حمل‌ونقل هوایی در جهان تا سال 2020، به 61.85 میلیارد دلار می‌رسد. کارشناسان می‌گویند: این رشد ارزش محصولات، به دلیل افزایش تهدیدات و جرایم سایبری از سوی هکرهای حرفه‌ای است که به سازمان‌های دفاعی و هوایی حمله می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
امنیت سایبری یا امنیت جهانی؟!!