سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شناسایی 400 گیاه دارویی در گیلان


مریم فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت‌های بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان اظهار کرد: فعالیت‌های بخش مذکور در راستای وظایف موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور است و فعالیت‌ها براساس گرایش‌های تحقیقاتی حفظ، احیأ، توسعه و بهره‌برداری بهینه از جنگل‌ها و مراتع انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح‌های جنگل، مرتع، حفاظت و حمایت از جنگل، صنوبر و درختان سریع‌الرشد، گیاه‌شناسی و گیاهان دارویی در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان اشاره کرد و افزود: سه ایستگاه تحقیقاتی تهیه، تدوین و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مذکور در نقاط مختلف استان را به عهده دارند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه ایستگاه‌های تحقیقاتی جنگل «پیلمبر»، «صنوبر صفرابسته» و «بذر و نهال گونه‌های جنگلی شلمان» در استان فعال هستند، تصریح کرد: تحقیق به منظور دستیابی روش‌های بهینه حفاظت، احیأ، توسعه و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی از اهداف بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز مذکور است.

فلاحی از اجرای برنامه مطالعاتی بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها و مراتع در گیلان خبر داد و بیان کرد: طرح‌های مطالعاتی بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها و مراتع، مدیریت جنگل براساس تفکر همگام با طبیعت، بررسی توالی و تنوع زیستی در منابع طبیعی، کاهش عوامل تخریب منابع طبیعی و احیأ و غنی‌سازی جنگل‌های مخروبه از برنامه‌های مطالعاتی در بخش تحقیقات منابع طبیعی استان است.

وی به اجرای طرح مطالعاتی مدیریت ذخایر ژنی منابع طبیعی در گیلان اشاره کرد و گفت: طرح‌های مطالعاتی مدیریت منابع بذر در عرصه‌های طبیعی، دستیابی به ژنوتیپ‌های برتر از نظر مقاومت به تنش‌های مختلف در طبیعت و بررسی روند تکاملی خاک عرصه‌های منابع طبیعی در حال انجام است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اشاره به شناسایی و معرفی 400 گونه گیاهی با خواص دارویی در این استان، خاطرنشان کرد: شناسایی و جمع‌آوری بذر گونه‌های جنگلی، مرتعی و دارویی از دستاوردهای مرکز مذکور در استان است.

فلاحی از طراحی و ساخت امکانات تولید گلدان‌های آلی در گیلان خبر داد و یادآور شد: تعیین مرزهای اکولوژیک با استفاده از «جی.آی.اس» و «آر.اس»، تهیه فلور گیلان و تشکیل هرباریوم استانی در بخش تحقیقات منابع طبیعی گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ارزیابی «باسیلوس تورنژینسیس» روی پروانه ابریشم باف ناجور در گیلان انجام شده است، اظهار کرد: بررسی بیولوژی و شناسایی دشمنان طبیعی سرخرطومی برگ‌خوار صنوبر از جمله دستاوردهای بخش منابع طبیعی گیلان است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان به اجرای طرح بررسی آماری آلودگی درختان کاج به پروانه جوانه‌خوار در استان اشاره کرد و افزود: اثرات فیزیکی و شیمیایی خاک ناشی از دخالت انسان و دام بر زادآوری راشستان‌های منطقه خورگام در گیلان انجام شده است.

فلاحی با اشاره به بررسی توانمندی بامبو در گیلان، بیان کرد: تاثیر کودهای معدنی در حاصل‌خیزی نهالستان‌های صنوبر و نقش آن در مقاومت و حساسیت آنها به آفت‌های مهم و بررسی نقش علف‌های هرز نهالستان‌های صنوبر در نوسان‌های جمعیت آفت‌های مهم منطقه از دیگر دستاوردهای بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان است.

انتهای پیام/84001/ع40


ویدیو مرتبط :
فیلم تولید گیاه دارویی زرین گیاه