سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دفع حمله گسترده تکفیری‌ها در حماه/جنگ داخلی تروریست‌ها ادامه دارد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سوریه، نیروهای ارتش سوریه توانستند حمله تروریست‌های گروه‌های موسوم به جندالاقصی و الحزب الاسلامی الترکستانی به سمت مواضع ارتش در المنصوره در سهل الغاب واقع در حومه شمال غربی حماه را دفع کنند، نیروهای ارتش یک خودروی بمب‌گذاری شده بی‌ام‌بی را پیش از رسیدن به هدف مدنظر تروریست‌ها، با موشک هدایت شونده منهدم کردند. همچنین یک خودروی مجهز به تیربار منهدم شد.

یک منبع نظامی سوری گفت درگیری‌های شدیدی در محورهای الحاکوره، المنصوره، الناقوره و الزیاره در سهل الغاب پس از حمله گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش رخ داد و همزمان ارتش سوریه با موشک و توپ و پشتیبانی نیروی هوایی، مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داد.

در لاذقیه واقع در غرب سوریه، نبردها در محور کوه استراتژیک القلعه درحومه شرقی میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های تکفیری ادامه دارد، نیروهای ارتش از پشتیبانی نیروهای دفاع ملی برخوردار هستند. ارتش تجهیزات و نیروهای بیشتری به محورهای درگیری ارسال کرده است.

گروه‌های تروریستی فعال در حومه شمالی لاذقیه روز گذشته در بیانیه‌ای از آغاز نبرد جدید علیه ارتش سوریه با عنوان ادعایی"إدخلوا علیهم من کل باب" با هدف سیطره بر کوه الترکمان خبر دادند. در این تجاوز گروه های تروریستی همچون جبهة النصرة، الحزب الترکستانی، جبل الإسلام، أجناد القوقاز، الفرقة الساحلیة الأولى، جیش التحریر، ولواء العزم شرکت داشتند.

خبر دیگر این‌که جنگنده‌های ارتش سوریه، مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های جبهه النصره را در جسرالشغور و المسطومه در حومه ادلب هدف قرار دادند که از جمله ستونی از خودروهای تروریست‌ها که از جسرالشغور به سمت جبل الاکراد حرکت می‌کرد، هدف قرار گرفت که منجر به هلاکت بیش از 70 نفر و انهدام 17 دستگاه خودرو منجر شد.

از شمال سوریه هم خبر می‌رسد آمادگی‌ها برای آغاز نبرد آزادسازی حلب با فرماندهی اتاق عملیات مشترک میان ارتش سوریه و متحدان ادامه دارد.

خبر دیگر این‌که عبدالله محمد الحصم سرکرده کویتی‌الاصل گروه تروریستی احرارالشام در درگیری با ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب به هلاکت رسید.

همچنین 17 تروریست وابسته به آنچه الجیش الحر خوانده می‌شود، در درگیری با یگان‌های کردی در محور السکن الشبابی و محله الاشرفیه مشرف به محله الشیخ مقصود شهر حلب کشته شدند.

این در حالی است که تروریست‌های داعشی در درگیری با تروریست‌های مسلح دیگر، 9 روستای مرزی را به سیطره خود درآوردند.

از سوی دیگر گروه تروریستی داعش با یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده به یکی از تجمعات گروه‌های تروریستی دیگر در روستای کفرشوش در شرق گذرگاه مرزی باب السلامه در حومه شمالی حلب در نزدیکی مرزهای ترکیه حمله کرد.

از حمص هم خبر می‌رسد که شماری از تروریست‌ها در حمله ارتش و نیروهای دفاع ملی سوریه کشته شدند. دو خودروی حامل تروریست‌ها در حال حرکت در یکی از مزارع واقع در شمال شرقی تلبیسه در حومه شمالی حمص بود که هدف حمله ارتش قرار گرفت و به انهدام این دو خودرو منجر شد. نیروهای ارتش همچنین تونلی را که تروریست‌های داعشی به سمت مواضع ارتش در محله الصناعه در شرق شهر دیرالزور حفر کرده بودند، منفجر کردند.

خبر دیگر این‌که نیروهای دموکراتیک سوریه، در درگیری شدید با تروریست‌های داعشی، میادین و چاه‌های نفتی در اطراف میدان الرویشد و الجویف ابوخشب دیرالزور را به کنترل خود درآوردند.

مرکز هماهنگی روسی در پایگاه حمیمیم هم اعلام کرد بیش از 350 تروریست جبهه  النصره طی 24 ساعت گذشته وارد اردوگاه حندرات و اللیرمون در شمال غربی حلب شدند.

خبر دیگر این‌که تروریست‌های داعشی از تروریست‌های گروه‌های دیگر در اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق خواستند توبه کنند و به این گروه تکفیری بپیوندند.

خبرنگار تسنیم از دمشق گزارش داد درگیری‌های شدیدی از پنجشنبه گذشته میان تروریست‌های داعشی در شهر الحجرالاسود در مجاورت اردوگاه الیرموک با تروریست‌های جبهه النصره آغاز شده است، داعشی‌ها برای سیطره بر این اردوگاه تلاش می‌کنند.

این در حالی  است که خالد عبدالمجید دبیر ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطینی در سوریه تاکید کرد ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت فلسطینی هرگز اجازه رخنه داعش به اردوگاه یرموک را نخواهند داد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حماه - هلاکت تروریست های تکفیری النصره