سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با ویژگی های به روزرسانی جدید ویندوز10 آشنا شوید


با ویژگی های به روزرسانی جدید ویندوز10 آشنا شوید

شرکت مایکروسافت با عرضه ویندوز ۱۰ قصد داشت تا بار دیگر شگفتی را در عرصه دنیای کامپیوتر و علاوه بر آن گوشی های ویندوز خلق کند. در واقع هدف اصلی مایکروسافت ارائه ویندوزی بود تا بتواند به اندازه ویندوز ۷ مورد پسند قرار بگیرد.

آی بایت/ شرکت مایکروسافت با عرضه ویندوز ۱۰ قصد داشت تا بار دیگر شگفتی را در عرصه دنیای کامپیوتر و علاوه بر آن گوشی های ویندوز خلق کند. در واقع هدف اصلی مایکروسافت ارائه ویندوزی بود تا بتواند به اندازه ویندوز ۷ مورد پسند قرار بگیرد. به همین جهت مایکروسافت سعی کرد تا ویندوز ۱۰ یک ویندوز بی نقص باشد تا بتواند کاربران را از نسخه ویندوز ۷ و ۸ به سمت نسخه نهایی ویندوز ۱۰ بکشاند. در کنار طراحی و فضای ویندوز، مایکروسافت سعی کرد با معرفی نمودن مرورگر اج، که در واقع جایگزین مرورگر محبوب اینترنت اکسپلورر شده است، چهره جدیدی به ویندوز بدهد. هرچند طبق آمار و گزارشات، کاربران تمایل زیادی به نصب ویندوز ۱۰ ندارند. به طوری که مایکروسافت از این امر ابراز نگرانی کرده است و حتی برای حل این مشکل اقداماتی نیز انجام داده است. برای مثال مایکروسافت به تمام شرکت های تولیدکننده لپ تاپ این طور گفته است که باید تا یکی دو سال آینده تمام دستگاه هایی که ویندوز ۷ بر روی آن ها نصب شده است به فروش برسد. با این وجود ویندوز۱۰ دارای ویژگی های گوناگونی می باشد که بسیاری از آن ها برای کاربران مناسب و کاربردی می باشد. در ادامه به بیان چند ویژگی ویندوز ۱۰ که ممکن است به آنها توجه نکرده باشید می پردازیم.

ویژگی یافتن دستگاه
این مورد یکی از ویژگی های مهم برای هر دستگاه هوشمند می باشد. شما احتمالا از این ویژگی در گوشی هوشمند خود استفاده کرده اید و تلفن هوشمند خود را یافته اید. اما اگر لپ تاپ گم بشود چه؟ تا امروز معمولا برای استفاده از این ویژگی برای کامپیوتر و یارانه، مجبور بودیم تا یک برنامه دیگر بر روی ویندوز نصب کنیم. اما خوشبختانه این امکان به طور پیش فرض در ویندوز ۱۰ وجود دارد. به طوری که با فشردن گزینه “لپ تاپ را پیدا کن” به راحتی می توانید آخرین محل شناخته شده لپ تاپ را شناسایی نمایید.

جهت یافتن لپ تاپ فقط کافی است از یک دستگاه دیگر وارد اکانت مایکروسافت خود شوید و بعد از آن آخرین محل لپ تاپ را شناسایی کنید.


برنامه Cortana امکان پاسخگویی به پیام ها را فراهم می کند
اگر گوشی ویندوز دارید، Cortana یکی از برنامه هایی است که حتما برای شما کاربردی خواهد بود. در تنظیمات برنامه کورتانا یک گزینه جدید وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا سامانه اعلان تماس های از دست داده را فعال نمایید. به علاوه شما قادر خواهید بود تا به تماس ها از طریق ارسال پیام صوتی پاسخ بدهید.

تعیین منطقه زمانی خودکار
این نسخه از ویندوز می تواند به صورت خودکار زمان دقیق محل شما را تنظیم نماید. دقیقا همان ویژگی که در گوشی های هوشمند وجود دارد. اما نکته اینجاست که اگر به کشور دیگری سفر کنید، ساعت تغییر نخواهد کرد و ممکن است همین امر باعث سردرگمی شما بشود.

برنامه اسکایپ
شرکت مایکروسافت در آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰، برنامه اسکایپ را نیز به صورت پیش فرض بر روی ویندوز قرار داده است. برای اجرا نمودن برنامه کافی است آخرین آپدیت ویندوز را نصب نمایید.


ویدیو مرتبط :
با ویژگی های ویندوز ۸ آشنا شوید