سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کره شمالی موشک‌های کوتاه برد به سوی دریا شلیک کرد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: تنها ساعاتی پس از تصویب تحریم‌های شدید و جدید شورای امنیت علیه کره شمالی، ارتش این کشور موشک‌های کوتاه بردی را به سوی دریا از سواحل شرقی شلیک کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی افزود: 6 فروند موشک که برد آنها بین 100 تا 150 کیلومتر بوده در دریای شرقی شلیک شده است.

مون سانگ گیون سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در این باره تاکید کرد: ارتش کره جنوبی هر گونه تحرک بیشتر کره شمالی را به دقت زیر نظر دارد.

شورای امنیت در نشست روز گذشته خود به اتفاق آرا به قطعنامه‌ای رای داد که تحریم‌های فعلی سازمان ملل علیه کره شمالی را به خاطر آزمایش هسته‌ای 6 ژانویه تشدید کرده است.

این قطعنامه از سوی چین و آمریکا به سایر اعضای شورای امنیت ارائه شده بود. بر اساس تحریم‌های جدید، همه محموله‌های تجاری به کره شمالی یا همه محموله‌هایی که از این کشور بارگیری شده، باید مورد بازرسی قرار گیرد و نمایندگان تجاری کره شمالی در سوریه، ایران و ویتنام در بین 16 نفری هستند که به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده‌اند.

همچنین 12 شرکت کره شمالی نیز با تحریم های جدید شورای امنیت روبرو شده اند.

برخی دیپلمات‌های سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا را شدیدترین رژیم تحریم‌های سازمان ملل در دو دهه اخیر ارزیابی کرده‌اند.

کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه‌ها را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
برد موشک های کره شمالی چقدر است