سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شناخت هویت مهمترین ویژگی نوجوانیست -آکا


به گزارش آکا ایران شیوا وکیلی روانشناس تربیتی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد:مسیله تشکیل و شکل گیری هویت فردی در دوره نوجوانی بدین معنی که سولات متعددی از جمله علت بدنیا آمدن و هدف از زندگی، مفهوم مرگ و زندگی پس از آن و بطور کلی هدف از خلقت انسان در ذهن فرد در این دوران ایجاد می شود.

وی تصریح کرد:شناخت معیار و ارزش های اطرافیان توسط نوجوان از جمله مربیان و معلمان، والدین، همسالان، و دوستان ارزیابی و به جمع بندی آن ها پرداخته و در این بین دختران نسبت به پسران بیشتر درگیر هویت جنسی شد و سوالاتی نظیر علت زن بودن و ازدواج در ذهن او شکل می گیرد.

وکیلی اضافه کرد: تمایلات جنسی در دوره بلوغ با خصوصیات اساسی یک غریزه ظاهر شده و به همین دلیل بسوی جنس مخالف کشیده شده و در این میان در افراد کمرو نوعی اضطراب، گیجی و دوگانگی ایحاد می شود.

این روانشناس تربیتی در پایان تاکید کرد:ضعف تربیتی و آموزشی در درون خانواده، درگیری ها و دعواهای میان والدین و یا با فرزندان، محرومیت شدید اقتصادی خانواده، آزاد گذاشتن و یا محدود کردن بیش از حد فرد و کمبود امکانات تفریحی مناسب از جمله عومل مشکل در عدم شکل گیری صحیح نوجوان است.


ویدیو مرتبط :
شناخت هویت زن و مرد wwwdarsezendegi.net