سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اولین کنفرانس خبری سخنگوی جدید وزارت خارجه


تسنیم/ حسین جابر انصاری اولین کنفرانس مطبوعاتی خود را به عنوان سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

ظرفیت‌های مهمی برای تغییر فضای موجود در روابط با عربستان وجود دارد

جابر انصاری در ابتدای سخنانش درباره روابط ایران و عربستان گفت: به نظر می‌رسد ظرفیت‌های مهمی برای تغییر فضای موجود در روابط دو کشور وجود دارد. اگر اراده قطعی در دولت عربستان وجود داشته باشد این فرصت فراهم خواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین درباره تعیین سفیر جدید عربستان در ایران هم گفت: سفیر جدید عربستان معرفی شده و اطلاعات بعدی درباره پذیرش وی ارائه خواهد شد.

گزارش آژانس پایانی بر ادعاهایی است که در سال‌های گذشته علیه ایران مطرح بود

جابر انصاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسائل گذشته هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: این گزارش پایانی بر ادعاهایی بود که در سال‌های گذشته علیه ایران مطرح بود.

وی در ادامه گفت: دو ادعا در این زمینه مطرح بود؛ انحراف مواد که آن را نفی کرد و نیز ادعای برخی مطالعات. بر این باور هستیم که بر اساس روند برجام پرونده ادعاهایی که درباره برخی ابعاد برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده بود عملا خاتمه خواهد یافت. اگر روند توافقات بین دو طرف همانگونه که پیش بینی شده پیش رود روند اجرا و لغو تحریم‌ها از نیمه دی ماه آغاز می‌شود.

جابر انصاری درباره روند انتقال اورانیوم به روسیه نیز افزود: ورود به جزئیات نخواهم کرد آنچه انجام می‌شود بر اساس برجام و توافقات با روسیه است. کار در مسیر اجراست و تا پیش از آغاز سال میلادی جدید مسیر نهایی خود را طی خواهد کرد.

کمک‌های مستشاری نظامی ایران به سوریه ادامه می‌یابد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سوریه پرداخت و در این باره گفت: بر اساس درخواست دولت سوریه کمک‌های مستشاری نظامی به این کشور انجام شده و ادامه خواهد شد اما تاکنون درخواستی برای حضور نظامی نداشته‌ایم اگر چنین درخواستی شود در چارچوب اصول و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بررسی خواهد شد.

در حال تکمیل است ...

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حواشی خنده دار نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه با خبرنگاران