سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برداشتن پوسترهای برنامه بررسی بورسیه‌های دانشجویی از دانشگاه تهران/دانشگاه پادگان نیست


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نشست بررسی بورسیه‌های دانشجویی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، گفت: در حین برگزاری برنامه بی‌اخلاقی‌هایی انجام شد و خبر دادند که پوسترهای اعلام برنامه از دیوارهای دانشگاه برداشته شده است.

وی افزود: اینکه فضای یک جانبه در دانشگاه باشد و دانشگاه را به سمت تک صدایی ببریم پسندیده دانشگاه نیست. شاید در فضایی مانند پادگان بتوان این کار را انجام داد ولی اقتضای فضای دانشگاه اقتضای تبادل نظر است.

نظری با بیان اینکه فرهنگ، علم و اقتصاد پایه‌های اصلی قدرت در انقلاب هستند، گفت: در تمدن نوین اسلامی باید به این سه مسئله توجه شود، سم مهلکی که ما را از رسیدن به این هدف دور می‌کند بحث حاشیه‌سازی است.

نظری ادامه داد: نکته اصلی دولت یازدهم این بود که اعلام می‌کردند وزارت علوم سهم جریان تندروی اصلاح‌طلب است، آقایانی که کارنامه خود را در گذشته نشان دادند.

وی ادامه داد: چرا کشور را به سمت حاشیه می‌برند آن هم نهادی مانند دانشگاه که متولی اصلی پیشرفت است، زمانی که توفیقی برای کرسی وزارت علوم رأی نیاورد و فرجی دانا وزیر علوم شد، بی‌تدبیری صورت گرفت و در وزارت علوم سعی شد مقابل قانون ایستادگی شود به طوری که این وزارتخانه اسیر بازی‌های سیاسی شد و یکی از مصادیق بروز حاشیه در این وزارتخانه مسئله بورسیه‌ها بود، چرا اجازه ندادند مسیر قانونی پیرامون این مسئله طی شود.

نظری گفت: یکی از عوامل اساسی این بود که جریان‌های سیاسی در این مسئله حضور داشتند که رشد و توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور برایشان معنی ندارد. به طوریکه روزنامه‌های جریان اصلاحات هیچگاه در رابطه با پیشرفت علمی تیتر نزدند.

نظری گفت: جامعه اسلامی دانشجویان از کامران دانشجو، رضا فرجی دانا، جعفر توفیقی و نجفی دعوت کرده‌اند تا در مناظره‌ای برای بررسی وضعیت بورسیه‌ها شرکت کنند تا اگر ادعایی هست مطرح شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جشن ازدواج دانشجویی دانشجویان دانشگاه تهران