سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیش از ۵۰ هزار آواره افغان از پاکستان به کشورشان بازگشتند


بیش از ۵۰ هزار آواره افغان از پاکستان به کشورشان بازگشتند

مهر/ سازمان ملل اعلام کرد که ۵۶ هزار آواره افغان از پاکستان به کشورشان بازگشتند.

به نقل از «سما تی وی» یک مقام سازمان ملل متحد در پاکستان گفت: دست‌کم ۵۶ هزار پناهجوی افغان امسال با کمک کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد به کشور خود بازگشته اند.

این مقام کمیساریای عالی آوارگان افزود: هنوز هم یک میلیون و پانصد هزار پناهجوی ثبت شده افغان در پاکستان زندگی می کنند که بزرگترین جمعیت پناهجو با مدت اقامت طولانی در جهان به شمار می رود.

وزارت امور ایالت ها و مناطق مرزی پاکستان نیز اعلام کرد علاوه بر این رقم، یک میلیون پناهجوی افغان نیز به صورت ثبت نشده در این کشور اقامت دارند.

بر اساس توافق سه جانبه ای که میان پاکستان، افغانستان و کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل امضا شده است، روند بازگشت پناهجویان افغان بر اساس اصل بازگشت اختیاری صورت می گیرد.

این مقام گفت کمیساریا از سال ۲۰۰۲ تا کنون روند بازگشت تقریبا چهار میلیون پناهجوی افغان را تسهیل کرده است.


ویدیو مرتبط :
‫در ایتالیا 28 هزار کودک آواره ناپدید شده اند‬‎