سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سایت موشکی آمریکا در رومانی به بهانه «مقابله با توان موشکی ایران» راه‌اندازی شد


سایت موشکی آمریکا در رومانی به بهانه «مقابله با توان موشکی ایران» راه‌اندازی شد

فارس/ آمریکا و رومانی از راه اندازی و عملیاتی شدن سایت موشکی ارتش آمریکا در جنوب بخارست برای مقابله با تهدیدهای بالقوه ایران خبر دادند.

رومانی و آمریکا روز جمعه از تکمیل شدن یک سایت موشکی در جنوب بخارستان خبر دادند که به نوشته خبرگزاری رویترز، قرار است با توان موشکی ایران مقابله کند.
پایگاه «ایگس اشور» (Aegis Ashore) شامل یک رادار قدرتمند، چندین رهگیر و سامانه ضد موشک و تجهیزات ارتباطی است.
سامانه‌های مستقر در این پایگاه به فرماندهان نظامی تحویل داده شده و انتظار می‌رود که در اوایل سال 2016 به عنوان بخشی از سامانه دفاع موشکی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) عملیاتی شده یا دستکم آماده استفاده اولیه شود.
این اقدام آمریکا چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات این کشور در پاسخ به آزمایش موشکی ایران، اعلام کردند که واشنگتن قصد دارد با توان موشک‌های بالستیک ایران مقابله کند.
«هانس کلم» سفیر آمریکا که همراه با «لازار کومانسکو» وزیر خارجه رومانی در مراسم افتتاح این پایگاه صحبت می‌کرد، گفت هدف از استقرار این سامانه مقابله با تهدیدات احتمالی خارج از اروپا است.
هرچند که هم کلم و هم کومانسکو گفتند که این اقدام برای مقابله با روسیه نیست، اما مسکو بارها اعلام کرده است که سپر دفاع موشکی آمریکا و ناتو را اقدامی علیه خود می‌داند که می‌تواند موازنه قوا در اروپا را تغییر دهد.
مقامات روسیه می‌گویند با به دست آمدن توافق هسته‌ای با ایران، دیگر نیازی به استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا نیست. مسکو اعلام کرده که در صورت عملیاتی شدن سپر دفاعی، حق پاسخ متقابل و تقویت توان موشکی را برای خود قائل است.
کلم در این رابطه گفت: «من تکرار می‌کنم، که هدف این (سامانه) روسیه نیست و این (سامانه) توان مقابله با روسیه را هم ندارد. من بارها این را برای روسیه توضیح داده‌ام.»

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مقابله با برنامه موشکی ایران و تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا