سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزارت کشور عربستان: احکام اعدام را با شمشیر و گلوله اجرا کردیم/ واکنش دیگران برای ما مهم نیست


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان بعد از اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه و 46 نفر دیگر اعلام کرد که این احکام در زندان و از طریق گردن زدن و گلوله‌باران اجرا شد.

به‌گزارش تلویزیون رسمی عربستان، سخنگوی وزارت کشور عربستان در نشست خبری که با هدف ارائه جزئیات اعدام شیخ نمر و دیگر مخالفان سعودی برگزار شد، اعلام کرد: «احکام اعدام در داخل زندان‌ها انجام شد و آن را در ملأعام اجرا نکردیم.»

به‌ گفته وزارت کشور عربستان، برخی از احکام اعدام با شمشیر (گردن زدن) و برخی نیز با شلیک گلوله انجام شده است.

در این نشست خبری که سخنگوی وزارت دادگستری عربستان نیز حضور داشت، وی درباره برخی شایعات نسبت به شیعه و سنی بودن اعدامی‌ها گفت: «ما در اعدام این افراد به مذهب و آیین‌شان نگاه نکردیم و باتوجه به مدارک موجود حکم اعدام‌شان اجرا شد.»

وی همچنین درباره احکام اجراشده خاطرنشان کرد: «این حکم‌ها بر اساس ادله اثبات‌شده صادر شده بود و نهاد قضائی عربستان هنگام صدور احکام خود به اسامی افراد و جایگاه آن‌ها توجه نمی‌کند.»

سخنگوی وزارت کشور عربستان ادامه داد: «امیدواریم این اعدام‌ها پیام واضحی برای گروه‌های ادامه‌دهنده راه این افراد و مجموعه‌های وابسته به آن‌ها باشد.»

ترکی در پاسخ به سوالی درباره امکان واکنش نشان دادن ایران به اجرای حکم اعدام شیخ نمر، گفت: «برای عربستان مهم نیست که کشورهای دیگر چه می‌گویند. ما در اجرای احکام تردید نداریم و وزارت امور خارجه نیز در جریان این امور قرار دارد.»

*انا


ویدیو مرتبط :
اعدام.سر بریدن با شمشیر یک زن در عربستان