علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برندگان مسابقه سازه های منحصربفرد جهان معرفی شدند‎


ایرنا/ موسسه انگلیسی مهندسان سازه با بیش از 27 هزار عضو در 105 کشور به منظور معرفی برجسته ترین سازه های جهان، از سال 1968 میلادی هر سال مسابقه ای را برای معرفی سازه های منحصر بفرد و مبتکرانه، برگزار می کند. سال جاری 85 پروژه از 22 کشور در مسابقه شرکت کردند که 14 مورد موفق به دریافت جایزه شدند.
جایزه برتر این مسابقه به ورزشگاه گنبدی شکل سنگاپور تعلق گرفت. این ورزشگاه Singapore Sports Hub نام دارد و دارای 55 هزار صندلی استادیومی است. این ورزشگاه هوشمند سقف جمع شدنی دارد و صندلی ها قابل حمل هستند، بنابراین علاوه بر مسابقات، برای اهداف تفریحی یا تجاری دیگر نیز قابل استفاده است.

جایزه سازه تفریحی به چرخ و فلکی در آمریکا تعلق گرفته است. این سازه 168 متری، Vegas High Roller نام دارد و عنوان بلندترین چرخ و فلک کابین سرپوشیده دنیا را در کتاب رکوردهای گینس به خود اختصاص داده است. 28 کابین سرپوشیده این سازه مجهز به تهویه هوا هستند و می توانند هزار نفر را به طور همزمان به تماشای منظره شهر از ارتفاع 168 متری بنشانند. Vegas High Roller تنها چرخ و فلکی است که در ساخت آن فقط از یک بازوی لوله ای شکل استفاده شده است.

جایزه سازه تجاری این مسابقه به برج Intesa SanPaolo در ایتالیا تعلق گرفته است. سقف این سازه شیشه ای است و یک تالار معلق دارد. ارتفاع برج 166 متر است.
جایزه سازه های مسکونی مسابقه یک سازه فلزی سبک بدون پایه در ژوهانسبورگ است و 85 درصد مصالح استفاده شده در آن قابل بازیافت هستند.
جایزه سازه های مناسب برای محیط های آموزشی و بهداشتی به مدرسه ای در ملبورن استرالیا تعلق گرفته است. این مدرسه در سال 2009 میلادی راه اندازی شده و مصالح استفاده شده در آن منحصر بفرد هستند.
جایزه سازه های راهسازی، به پل Schuman در لیون فرانسه تعلق گرفته است. این پل 132 تن وزن دارد و برای کاهش تراکم شهر ساخته شده است. ساختار پیچشی این پل منحصر بفرد است.
جایزه سازه های حمل و نقل به ایستگاه راه آهن و اتوبوس ARTIC در آمریکا تعلق گرفته است که دارای اسکلت فلزی متشکل از قوس های متقاطع است.
جایزه سازه پل عابر پیاده به پل Greenwich Reach Swing تعلق گرفته است. این پل برای دسترسی عابران پیاده به وسایل نقلیه عمومی ساخته شده و می تواند به اندازه 110 درجه تاب بخورد.

سازه های فلزی و شیشه ای شهر اومسک روسیه، سازه های ساحلی لیتلهامپتون انگلیس، سالن قدیمی تئاتر و کنسرت سنگاپور، سالن تفریحی SSE Hydro در اسکاتلند و مسکن مناسب برای جوامع کم درآمد در الساوادور، از دیگر برندگان این مسابقه هستند.

برندگان برتر سال گذشته این مسابقه، فانوس شیشه ای فروشگاه اپل در استانبول و پل سه کیلومتری Taizhou در چین بود.


ویدیو مرتبط :
قرعه کشی برندگان مسابقه کلوب هواداران مسابقه ها (تیر94)