سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



هزینه ۱۸ میلیارد تومانی تصادفات برای کشور


مهر/ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه سوانح رانندگی هزینه‌های ۱۸ هزار میلیارد تومانی را به طور سالانه به اقتصاد ما تحمیل می‌کند، گفت: روزانه ۸۰۰ نفر در جریان سوانح رانندگی مصدوم می‌شوند.

فریبرز واحدی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی با بیان اینکه خوشبختانه آمار قربانیان سوانح جاده‌ای و رانندگی رو به کاهش است، گفت: هر چند وضعیت رو به بهبود است اما مطلوب ما نیست.
وی با بیان اینکه در سال ۸۴ رشد انفجاری سه برابری خودرو را تجربه کردیم اما متاسفانه امکانات و زیرساخت‌ها متناسب با آن ارتقا پیدا نکرد و همچنین در حوزه اعمال قوانین هم نتوانستیم رشد داشته باشیم، افزود: خوشبختانه از آمار ۲۷ هزار نفری کشته‌شده‌های سوانح رانندگی در سال ۸۴ امروز به تعداد ۱۶ هزار نفری رسیده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: سوانح رانندگی هزینه‌های ۱۸ هزار میلیارد تومانی را به طور سالانه به اقتصاد ما تحمیل می‌کند که معادل ۶.۳ DGP را شامل می‌شود. در حال حاضر ۲۵ درصد بودجه سلامت کشور در بخش هزینه‌های سوانح رانندگی و ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی هم در اختیار مصدومان سوانح قرار می‌گیرد.
واحدی با اشاره به اینکه خانواده‌های زیادی در گیر سوانح رانندگی هستند و روزانه ۸۰۰ نفر در جریان سوانح رانندگی مصدوم می‌شوند که ۱۰۰ نفر آن به صورت دائم معلول می‌شوند، اظهار داشت: نهاد راهبردی ایمنی با حضور همه دستگاه‌ها باید تشکیل شود و تدوین سند علمی نهاد راهبردی ایمنی یکی از درخواست‌های وزیر راه وشهرسازی است که با حضور همه دستگاه‌های درگیر و مرتبط تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ایران رتبه پنجاه و هشتم را در بین کشورها داریم. در شاخص تعداد کشته‌ها از ۱۰ هزار وسیله نقلیه به ۶.۱ رسیده‌ایم. همچنین در شاخص ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از عدد ۴۰ کشته در سال ۸۴ به عدد ۲۱ رسیده‌ایم.


ویدیو مرتبط :
دردناک ترین تصادفات در جهان..+۱۸..! HD