سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توصیه آیت الله علوی گرگانی به جمعی از پاسداران سپاه


توصیه آیت الله علوی گرگانی به جمعی از پاسداران سپاه

فارس/ یکی از مراجع تقلید گفت: باید مطیع ولایت فقیه باشیم تا گمراه نشویم.

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از پاسداران حفاظت اطلاعات سپاه اصل ولایت فقیه را مورد توجه قرار داد و خطاب به دیدارکنندگان اظهار داشت: باید علاوه بر اینکه خدمت بزرگان می‌رسید توجه داشته باشید که از مسیر ولایت فقیه بیرون نروید و مطیع فرمان ولایت باشید.

وی با اشاره به جمله معروف در صورتی که پشتیبان ولایت فقیه باشید به مملکت شما آسیب نمی‌رسد اظهار کرد: این فرموده امام (ره) برای جلوگیری از تفرقه بود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر زیر پرچم ولایت امام زمان، ائمه، رهبری و مراجع برویم و اگر در هر زمانی مردم به دستور بزرگان دین خود توجه و عمل کنند گمراه نمی‌شوند و آسیب نمی‌بینند.

آیت‌الله علوی‌‌گرگانی با بیان اینکه خداوند همه چیز را در کتابش بیان کرده است اضافه کرد: همه ما نیازمند معارف اهل بیت(ع) هستیم زیرا خودمان نمی‌توانیم معارف ناب اسلام را به تنهایی درک کنیم.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه بقره بیان کرد: خداوند در این آیه متذکر می‌شود که مردم وقتی آفریده شدند به یک روش بودند و چون می‌دانستم همه بندگانم سر به فرمان من نمی‌نهند و هر کس راهی برای خود در پیش می‌گیرد پیامبران را فرستادم.

این مرجع تقلید مبعوث شدن پیامبران را نشانه محبت و رحمت خداوند دانست و اظهار کرد: خداوند انبیا را فرستاد تا فطرت طبیعی بشر را که به فرموده خداوند بر اساس اسلام و دین است را به راه راست دعوت و هدایت کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: پیامبران بشیر و نذیر بودند و برای بندگان صالح مژده رحمت و به بندگان خاطی برای گناهانشان اخطار و انذار می‌دادند تا آنها را از راه انحراف دور کنند.

وی قرآن را مایه روشنی و هدایت انسان‌ها دانست و گفت: خداوند علاوه بر فرستادن پیامبرانش به آنها کتاب داد تا اگر میان آنها اختلاف افتاد آن کتاب راه هدایت را به بندگانش نشان دهد.

این مرجع تقلید یادآور شد: قرآن می‌فرماید هر چه در قرآن بیان شده به آن عمل کنید و از هر چه نهی کرده دوری کنید و اگر چنین کنیم بی‌گمان رستگار خواهیم شد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: خداوند بندگانش را بسیار دوست داشته که با وجود آفرینش بندگان بر اساس فطرت اسلام، آنها را به حال خود رها نکرده و برایشان کتاب و پیامبر فرستاده است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جهان ابراز کرد: وضعیت امروز در جهان جالب نیست و انسان‌ها به جان یکدیگر افتاده، کشت و کشتار راه انداخته و جان انسان‌های بی‌گناه را می‌گیرند.

این مرجع تقلید اذعان کرد: نه تنها جهان اسلام که دنیای وجدان انسانی در جهان این حرکات را محکوم می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: آنچه امروز در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی روی می‌دهد به این دلیل است که از داشتن پیشوایی که آنها را هدایت کند محروم هستند و تمام کارها بر اساس امیال ابرقدرت‌هایی است که به دنبال اهداف خود هستند.

وی عنوان کرد: شما نه فقط سربازان نظام و رهبری بلکه سربازان امام زمان (عج) هستید و هدف شما باید پیاده‌سازی منویات امام زمان (عج) در جامعه باشد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: پشتیبان ولایت فقیه باشید و در مسیر ولایت امام زمان (عج) حرکت کنید تا از آسیب‌ها در امان مانده و گمراه نشوید.


ویدیو مرتبط :
مراسم اعتکاف آیت الله علوی گرگانی حفظه الله 2