سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ماموریت الجبوری در شمال عراق/ آمادگی بارزانی برای هماهنگی در نبرد با داعش


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق از آمادگی همه جانبه خود برای هرگونه هماهنگی و  همکاری با بغداد در جنگ با گروه تروریستی داعش خبر  داد.

بارزانی امروز در تفرجگاه خود در اربیل در شمال عراق، تحولات اخیر پارلمان این کشور را با یان کوبیش نماینده ویژه سامزان ملل در امور عراق بررسی کرد.

بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی رئیس منطقه کردستان عراق، در دیدار بارزانی و کوبیش، اوضاع سیاسی و امنیتی و آخرین تغییرات و تحولات عراق و حوادث اخیر پارلمان و احتمالات و راه‌های ادامه روند سیاسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است بارزانی درباره روابط اربیل و بغداد بر آمادگی برای هماهنگی در زمینه‌های مختلف با دولت مرکزی عراق در جنگ با تروریست‌های داعشی تاکید کرد.

این بیانیه آورده است کوبیش نیز مسعود بارزانی را در جریان دیدگاه سازمان ملل درباره حل بحران‌های عراق و نیز محتوای نشست شورای امنیت درباره عراق قرار داده است.

الجبوری به شمال عراق رفت

الفرات از سفر سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق به سلیمانیه در شمال این کشور خبر داد. هدف از سفر الجبوری، بررسی اوضاع سیاسی عراق در دیدار با مسئولان کردستان عراق و تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و متقاعد کردن نمایندگان این منطقه برای بازگشت به بغداد و حضور در جلسات پارلمان اعلام شده است.

بختیار شاویس از نمایندگان ائتلاف کردستان عراق با بیان این مطلب گفت نمایندگان این منطقه تصمیم گرفته‌اند بدون دریافت تضمین به بغداد بازنگردند.

محمد الکربولی از نمایندگان اتحاد القوی الوطنیه(اقلیت اهل سنت) گفته بود الجبوری روز شنبه(امروز) به دیدار مسعود بارزانی خواهد رفت تا وی درباره آنچه  اخیرا در پارلمان عراق رخ داد، با هدف برگزاری نشست پارلمان با حضور همه  اعضا اطمینان و تضمین بدهد.

الجبوری همچنین به نمایندگان ائتلاف ملی و اعتصاب کنندگان اطمینان خواهد داد و آنها را برای شرکت در نشست یکپارچه متقاعد خواهد کرد.

آمادگی فراکسیون المواطن برای شرکت در جلسات پارلمان

حبیب الطرفی سخنگوی فراکسیون المواطن هم از آمادگی این فراکسیون برای شرکت در جلسات پارلمان در هر زمانی که برگزار شود، خبر  داد.

وی گفت برگزاری جلسه پارلمان برای گرفتن فرصت از کسانی که خواهان تخریب روند سیاسی عراق هستند، یک ضرورت است.

به گزارش تسنیم، وی افزود فراکسیون المواطن هنوز به طور رسمی نامه‌ای از ریاست پارلمان برای برگزاری نشست در روز سه‌شنبه دریافت نکرده است.

این در حالی است که نوری المالکی رئیس ائتلاف «دولت قانون» در عراق از نمایندگان جریان‌ها در پارلمان خواست نشست مشترکی را برای پایان دادن به بحران پارلمان برگزار کنند.وی ابراز امیدواری کرد که جریان‌های سیاسی با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر کشور، برای تدوین نقشه راه حرکت در مسیر اصلاح کشور، تضمین وحدت ملی عراق و بقای نظام دموکراتیک به دور از هر شعاری در جهت سازندگی، اصلاح و خدمت به مردم تلاش کنند.»

شنبه یازدهم اردیبهشت شماری از هواداران «مقتدا صدر» رهبر جریان «صدر» وارد پارلمان شدند که از آن تاریخ تا کنون پارلمان هیچ نشستی را برگزار نکرده است.

فواد معصوم رئیس جمهوری عراق روز پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت بر ضرورت ادامه گفت‌وگو میان همه گروه‌های سیاسی و تلاش جمعی برای ازسرگیری فوری جلسات یکپارچه پارلمان عراق تاکید کرد و ادامه جلسات مجلس بدون هرگونه تعطیلی در این شرایط حساس را برای حمایت از روند سیاسی و مقابله با چالش‌های بزرگ ضروری خوانده است.
انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نبرد سربازان كرد در شمال عراق