سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازدید بهداشتی از ۹ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی/ معرفی ۱۹۶ متخلف به دادگاه


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، احمد جنیدی اظهار داشت: مانور برنامه سلامت نوروزی از اول اسفند آغاز شده و نتایج مؤثری را به همراه داشته است.

وی افزود: طرح تحول بهداشت در همه دانشگاه‌ها نیز آغاز شده و منجر به ارتقای خدمت‌رسانی به‌ویژه در مناطق محروم شده، به‌طوری‌که طبق آخرین اخبار سازمان بهداشت جهانی، رعایت موارد بهداشت محیط، 24 درصد بار بیماری‌ را در کل جامعه را کاهش داده، همچنین 23 درصد مرگ منتسب به عدم رعایت بهداشت محیط کم‌تر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: ارائه خدمات در حوزه بهداشت می‌تواند بار بیماری را کاهش دهد و در اقتصاد سلامت این مسئله حائز اهمیت است.

جنیدی ادامه داد: 11 هزار امکنه توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران بهسازی شده و 352 هزار نفر نیز جهت بررسی شرایط بهداشتی این مراکز آموزش دیده‌اند. همچنین 51 تن ماده غذایی فاسد کشف و معدوم شده است و تعداد زیادی نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی، توتون و تنباکو مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در 15 روز اول مانور نوروزی که از ابتدای اسفند آغاز شد، بیش از 9 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام گرفت که 196 تخلف در این زمینه به دادگاه معرفی شد. همچنین 73 مرکز تعطیل و 4 هزار و 300 کارت بهداشتی صادر شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران، اولین دانشگاهی بوده که برای صدور کارت بهداشتی پیشخوان دولت ایجاد کرده است و با این اقدام میزان صدور کارت دو برابر بوده است.

جنیدی با بیان اینکه 13 هزار 320 مرکز و مکان عمومی مورد بازدید کارشناسان بهداشتی این دانشگاه قرار گرفته، گفت: همچنین 406 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی صورت گرفته است و شبکه آزمایشگاهی ما ضعیف بوده و باید وضعیت مواد غذایی را زود اعلام کنیم که این ضعف علاوه بر اینکه هزینه ها را بالا برده،‌سبب می‌شود نتوانیم به موقع فساد مواد غذایی را تشخیص دهیم؛ چراکه به دلیل کندی روند این مواد فاسد می‌شوند، لذا خواهشمندیم در طرح تحول آزمایشگاه‌های سلامت محیط کار بیشتر مورد توجه قرار گیرد. البته وزارت بهداشت اقداماتی انجام داده ولی هنوز به طور کامل نتیجه نگرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه آزمایشگاهی ما متعهدیم در جهت آلام مردم، به‌صورت جدی اقدامات خود را انجام دهیم و سلامت مردم را بدون هیچ چشم‌داشتی در حوزه بهداشت محیط و حوزه شغلی تأمین کنیم. این درحالی است که کارشناسان ما نه حق فنی و نه سختی شغل دریافت می‌کنند، ولی در همه تعطیلات همچون نوروز، محرم و رمضان تا ساعت‌های زیاد مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
بازرسی از رستورانها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی