سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



با افتضاح‌ترین تبلت تاریخ آشنا شوید


اگر فکر می‌کنید که با حضور در سال 2016، دنیا به فناوری‌های مدرن عادت کرده است و کاربران با ایجاد فشار برای فناوری‌های مدرن‌تر موجب تلاش بی‌وقفه شرکت‌ها برای نوآوری شده‌اند، باید بگوییم که این مقاله ممکن است شما را به‌کلی ناامید کند. این متن مربوط به بزرگ‌ترین فاجعه دیجیتالی مشاهده شده در بیش از سه دهه عمر من است، با این حساب فکر نمی‌کنم که توضیح بیشتری برای پیش‌درآمد نیاز باشد، این شما و این هم افتضاح‌ترین محصول سخت‌افزاری تاریخ!

آی تی رسان/ اگر فکر می‌کنید که با حضور در سال 2016، دنیا به فناوری‌های مدرن عادت کرده است و کاربران با ایجاد فشار برای فناوری‌های مدرن‌تر موجب تلاش بی‌وقفه شرکت‌ها برای نوآوری شده‌اند، باید بگوییم که این مقاله ممکن است شما را به‌کلی ناامید کند. این متن مربوط به بزرگ‌ترین فاجعه دیجیتالی مشاهده شده در بیش از سه دهه عمر من است، با این حساب فکر نمی‌کنم که توضیح بیشتری برای پیش‌درآمد نیاز باشد، این شما و این هم افتضاح‌ترین محصول سخت‌افزاری تاریخ!

برای گام نخست به نام این تبلت می‌پردازیم، نام این سخت‌افزار که تنها نام تبلت را یدک می‌کشد، Esinomed Infoview Medical Tablet Computer است که مسلما حتی خواندن آن برای کسی که به زبان انگلیسی مسلط باشد نیز دشوار است. این تبلت مثلا قرار بوده است تا یک گزینه ارزان برای کاربری‌های پزشکی باشد و در عمل نیز به پزشکان خدمات زیادی را ارائه خواهد کرد زیرا اگر هر فرد دوست‌دار فناوری یک نسخه از این دستگاه را مشاهده کند، به‌احتمال فراوان به حمله قلبی دچار شده و روانه بیمارستان خواهد شد.

فریب ظاهر این تبلت را نخورید زیرا تنها بخشی از آن‌که عادی است، همین پوسته ظاهری است که البته این پوسته هم به‌اندازه کافی ضخیم و بدقیافه به نظر می‌رسد تا بسیاری را از استفاده از آن منصرف کند. هنگامی‌که این تبلت را باز کنید معنی تمامی لغاتی که پیش‌ازاین برای این تکه سخت‌افزار به‌کاربرده شده است را درک خواهید کرد.

برای تفسیر نخستین حس ناشی از دیدن این تبلت بهتر است یک مثال ساده برای شما بزنم، حدود 10 سال پیش یکی از دوستان من که علاقه زیادی به داشتن کامپیوتر داشت ولی از توان مالی کافی برای تهیه تمامی قطعات لازم یک پی‌سی برخوردار نبود، سرانجام موفق به تهیه قطعات موردنیاز برای راه‌اندازی یک کامپیوتر شد ولی یک مورد ازقلم‌افتاده بود: کیس! این دوست خوش‌ذوق من به علت نبودن پول موردنیاز برای خرید یک کیس، با کمک یونولیت و مقوا اقدام به ساخت یک کیس ویژه برای خودش کرد که وقتی به درون آن نگاه می‌کردیم، به نظر می‌رسید که قطعات سخت‌افزاری را درون یک سطل ریخته و خوب به هم زده است تا این ساختار عجیب‌وغریب شکل بگیرد. این تبلت نیز درست به همین ترتیب است و نتیجه کار این شرکت گمنام، عملا یک هیاهوی سخت‌افزاری بی‌نظم است.

نخستین موردی که موجب می‌شود تا بخواهید سر خود را به دیوار بکوبید، منبع انرژی این تبلت است، اگر به تصاویر دقت کنید باکمال تعجب درمی‌یابید که سازندگان این دستگاه از باتری‌های قلمی قابل شارژ برای منبع انرژی استفاده کرده‌اند. این فاجعه وقتی بیشتر نمود پیدا می‌کند که می‌بینیم که برای اتصال قطعات و باتری‌ها به یکدیگر نیز از چسب نواری استفاده شده است.

مادربرد این دستگاه عملا یک مادربرد کامپیوتری از جنس سه یا چهار نسل قبل است و به زمانی بازمی‌گردد که ویندوز XP به‌عنوان پیشرفته‌ترین سیستم‌عامل در میان کاربران ایرانی شناخته می‌شد. پس از مدتی کار کردن با قطعات و باز کردن چسب نواری از دور آن‌ها می‌توان مشاهده کرد که پنلی که قاب بر روی آن قرار گرفته است، از جنس تخته‌های سه لایه‌ای است که در کارگاه‌های نجاری از آن استفاده می‌شود. به‌این‌ترتیب برای نخستین بار در تاریخ ممکن است که تبلت شما توسط موریانه‌ها موردحمله قرار بگیرد!

حافظه این تبلت از نوع فلش بوده و محصول شرکت سن دیسک است، البته اگر چند نمونه دیگر از این تبلت را باز کنیم ممکن است با برندهای دیگر نیز روبرو شویم. نکته دیگری که در این تبلت خودنمایی می‌کند، نحوه اتصال سیم‌ها به مادربرد و قطعات دیگر است. این اتصال‌ها عملا با هویه و به‌صورت دستی انجام شده است و حتی در ظاهر نیز کوچک‌ترین ظرافتی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

دیگر نیاز به ادامه دادن درباره جزئیات فنی‌تر نیست و کافی است تا باقی تصاویر را مشاهده کنید تا دریابید که این محصول به چه دلیل با اختلاف بسیار زیاد به‌عنوان افتضاح‌ترین سخت‌افزار تولید شده در قرن جاری محسوب می‌شود.

البته باید در پایان یادآور شویم که حتی شرکت‌هایی مانند اپل و مایکروسافت نیز کار خود را با سرهم کردن سخت‌افزار با شرایط مشابه آغاز کرده‌اند ولی تفاوت کار آن‌ها با این شرکت این است که اولا استیو جابز و بیل گیتس کار خود را چند دهه پیش آغاز کرده بودند و دوما این‌که محصول بدشکل خود را روانه بازار نکرده و پس از طراحی مجدد، آن را تجاری کرده بودند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
با تبلت GLX JET1 بیشتر آشنا شوید