سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



منصوری آرانی: ایران در مورد فاجعه منا مقابل عربستان کوتاه نمی‌آید


منصوری آرانی: ایران در مورد فاجعه منا مقابل عربستان کوتاه نمی‌آید

خانه ملت/ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امیدوارم در همه کشورهای مسلمان، از جمله عربستان سعودی تدبیر و عقلانیت حاکم شود، متذکر شد: دکترین ایران همواره با تعامل با همه کشورها به خصوص کشورهای مسلمان است اما در مورد فاجعه منا با عربستان سعودی هیچ تسامحی صورت نمی گیرد.

عباسعلی منصوری آرانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که دکترین ما ارتباط حداکثری با کشورهای همجوار و مسلمان است، اظهار داشت: ایران خواهان برقراری ارتباط با کشورهایی است که به دنبال ایجاد یک رابطه منطقی و صحیح هستند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی مبنی بر اینکه کشورش به دنبال ایجاد بهترین ارتباط با ایران است، بیان کرد: ایران به هیچ وجه دوست ندارد که در جهان اسلام درگیری‌ها بیشتر شود، متاسفانه آنچه را که تا کنون از طرف عربستان سعودی شاهد بوده‌ایم، اشتباهات این کشور بوده است.

عضو‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر دولت در عربستان متاسفانه نگرش و رفتار آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: گروهی که در این کشور به حکومت رسیده‌اند، تفکراتی بر گرفته از ایران هراسی بوده است و نقش خود را ایفا کرده‌اند.

منصوری آرانی با بیان اینکه امیدوارم در همه کشورهای مسلمان، از جمله عربستان سعودی تدبیر و عقلانیت حاکم شود، متذکر شد: مشکلات جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی همواره پا بر جا است.

وی افزود: مشکلات فاجعه منا همچنان حل نشده باقی مانده است و وزارت خارجه ایران همچنان باید پیگیر این مسائل باشد ولی اگر کشوری بنا را بر صلح و دوستی داشت، ایران بنا ندارد که آن را رد کند ولی این صلح و دوستی باید واقعی باشد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عربستان سعودی در اتفاقات اخیر منطقه با واقعیت‌ها آشنا شدند و به این نتیجه رسیدند که از تصوراتی که به دنبال نفوذ در منطقه بودند، بسیار دور مانده‌اند ولی باز هم باید صبر کرد و رفتار آن‌ها را بسنجیم.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
واکنش عربستان به انتقادات ایران درمورد فاجعه منا