سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش پرونده‌های قضایی با فعالیت مراکز مشاوره‌ای ناجا در کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه سردار منوچهر امان‌الهی صبح امروز در جلسه‌ای که به مناسبت روز مددکار برگزار شد، اظهار کرد: پلیس فعالیت‌های خود را براساس جامعه محوری قرار داده و در این زمینه طی سال‌های گذشته تمرکز خود را بر روی پیشگیری از جرایم اجتماعی معطوف کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی وابسته به نیروی انتظامی در شهرستان‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: مشاوران و مددکاران این مراکز با برخورداری از دانش روز در راستای آسایش خانواده‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمت به افراد در معرض آسیب فعالیت می‌کنند.

امان‌الهی با بیان اینکه رویکرد سنتی در نیروی انتظامی با شکایات بسیاری همراه بوده، خاطرنشان کرد: پلیس با یک رویکرد جدید در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی ورود پیدا کرده و همکاران ما در ناجا به صورت علمی در دوره‌های مختلف نحوه تعامل با سایر اجتماع را مرور کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه باید مددکاران اجتماعی را برای برگزاری کارگاه‌های منسجم و هدفمند مکلف کند، عنوان کرد: مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی و محل اجتماعات مردم در محلات برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

امان‌الهی با تاکید بر اینکه مشاوره نقش بسیار زیادی در آرامش اجتماعی و پیشگیری از جرائم دارد، بیان داشت: خانواده‌ها امروز می‌توانند برای استحکام بخشی به چارچوب خانواده خویش و پیشرفت در زمینه‌های مختلف با توجه به شیوه‌های جدید تربیتی با نهادهایی فرهنگی و ارگان‌هایی همچون پلیس برای تربیت هرچه صحیح‌تر فرزندان خویش تعامل داشته باشند.

این مسئول رویکرد مراکز مشاوره ناجا را اقتدار و صلابت همراه با مهربانی و تعامل با مردم بیان کرد و گفت: این مراکز در کاهش پرونده‌های قضایی نقش عمده‌ای داشتند و امروز باید خانواده‌ها با تفاهم به دنبال حاکم کردن عشق و صمیمیت در کانون خانواده باشند تا اعضای خانواده در آن احساس امنیت کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مددکار اجتماعی در تمام دنیا به عنوان یک حرفه علمی و کاربردی و یک حرفه اجتماعی در راستای اصلاح جامعه تلاش می‌کند و ما از این بخش حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/81008/ع30


ویدیو مرتبط :
ارسال پرونده قضایی خاوری به کانادا