علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اسماعیل ولد الشیخ محورهای مذاکرات صلح یمن در کویت را مطرح کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن طی سخنانی اظهار داشت: طرف های درگیر در یمن برای پایبندی به آتش بسی که از امروز در این کشور برقرار شده، باید تشویق شوند.

بر اساس این گزارش ولد الشیخ در همین راستا تصریح کرد: ما طرف های درگیر را برای پایبندی کامل به آتش بس تشویق می کنیم و در صدد فراهم کردن زمینه لازم برای مذاکرات صلح یمن که از ۱۸ آوریل در کویت آغاز می شود، هستیم.

نماینده ویژه سازمان ملل در ادامه گفت: از اجرایی شدن آتش بس استقبال می کنیم و کمیته های مقاومت مردمی و مزدوران سعودی از یک طرف و نیروهای حوثی ها و منصور هادی از سوی دیگر باید به بندها و شروطی که پیش از این برای آتش بس مطرح شده، پایبند باشند.

ولد الشیخ از همگان در یمن و جامعه جهانی درخواست کرد که بر مواضع خود استوار باشند تا آتش بس گام نخست برای بازگرداندن صلح به کشور باشد. زیرا این موضوع بسیار دقیق و حساس است و یمن نمی تواند خسارت های جانی دیگری را متحمل شود.

وی در ادامه اظهار داشت: آتش بس شامل بندهایی است که به فعالان در زمینه انسانی و رساندن کمک های بشردوستانه به تمامی مناطق کشور اجازه رفت و آمد ایمن و بدون شرط می دهد.

ولد الشیخ گفت: کمیته آتش بس فعالیت خود را از کویت آغاز کرد و بر پایبندی طرف ها به آتش بس نظارت می کند. این کمیته که متشکل از نمایندگان نظامی طرف های درگیر است، اخیرا در دوره های آموزشی فشرده ای تحت نظارت کارشناسان بین المللی اتحادیه اروپا شرکت کرده اند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در ادامه تصریح کرد: این مرحله نیازمند اقدام بسیار برای اجرای آتش بس و نشست های مربوط به مذاکرات صلح در کویت است. وقت آن رسیده که از افتادن در آتش جلوگیری کنیم و پیشرفتی که حاصل شده فرصتی است حقیقی برای ساختن مجدد یمن که آسیب های بسیاری برای مدتی طولانی به آن وارد شده است.

ولد الشیخ تصریح کرد: مقدمات مذاکرات صلح یمنی-یمنی به سرعت در حال فراهم شدن است و این مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل برگزار خواهد شد و بر ۵ محور متکی است:

۱: عقب نشینی شبه نظامیان و گروه های مسلح

۲: تحویل سلاح های سنگین و متوسط

۳: اقدامات امنیتی موقت

۴: ساخت مجدد نهادهای کشور و از سرگیری مذاکرات سیاسی جامع

۵: تشکیل کمیته ویژه زندانیان و بازداشتی ها


ویدیو مرتبط :
مذاکرات صلح یمن در ژنو آغاز شد