سایر
2 دقیقه پیش | جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کندایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ... |
2 دقیقه پیش | ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کردالعالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ... |
پایان رانتخواری و فساد اولویت امروز نظام است / استدلال و گفتوگو با دنیا کارسازتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجتالاسلاموالمسلمین مسعود ادیبیزدی پنجشنبه شب در جشن میلاد حضرت امام علی (ع) در سینما پرستوی دماوند، با اشاره به ایجاد دو جریان فکری بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر، دو جریان فکری شکل گرفت؛ نخستین جریان فکری، قدرت را محوریت حقانیت میدانست.
وی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر اعظم (ص)، جنگهایی با مرتدان اتفاق افتاد و تمام کسانی که در این جنگها حضور داشتند، کسانی نبودند که با اسلام و پیامبر سر ناسازگاری داشته باشند؛ بلکه پرسشگرانی بودند که از چرایی قدرت و حکومت بعد از پیامبر سئوال میکردند و جایگاه خاندان پیامبر را مورد جستوجو و سهم مردم و عقلانیت را مورد پرسش قرار میدادند.
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم افزود: منطق قدرت، مصلحت اسلام را در کشورگشایی دید و کشورگشایی به ایران نیز رسید.
ادیبیزدی بیان کرد: واقعیتی که اتفاق افتاد، این است که فتوح، قلمروی جغرافیایی اسلام را با منطق قدرت گسترش داد و بعد از گذشت سه دهه از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، در سال 36 هجری مسلمانان منطق قدرت را با بنبست مواجه دیدند و حکومت را به دست مردی دادند که منطق آن، منطق عقلانیت و حجت بود.
وی تصریح کرد: اگر فارغ از شیعه بودن به تاریخ نگاه کنیم، در سال 36 هجری مردی به قدرت میرسد که به کرامت انسان باور دارد و عدالت را محور کار خود قرار میدهد.
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه بشری و فضای تنفسی که امام علی (ع) در آن زمان میزیستند، آمادگی فهم و پذیرش حکومت علی (ع) را نداشت.
ادیبیزدی اضافه کرد: آنچه در برهه کنونی با آن مواجه شدهایم، تقارن تمدن اسلامی با غرب مدرنیته و هزاران پرسش و درخواست پیرامون اینکه چگونه مسلمانانه باید زیست، است.
عضو هیأت علمی دانشگاه مفید اضافه کرد: محتوای ارزشی اسلام به شکل و ساختاری متناسب برای جهان امروز بوده و رهبر انقلاب فرمودند که جمهوری اسلامی ایران، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم پیش میرود.
ادیبیزدی گفت: بعد از پیروزی انقلاب، مشکلاتی در جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی و خارجی آغاز شد و در دسیسههای بینالمللی همواره خوب عمل کردیم؛ روزی با دشمنان در جبهههای جنگ جنگیدیم و اکنون دیپلماتهای ما با سلاحهای استدلال و گفتوگو از تحریم بیرون آمدهاند و به مصاف با قدرتهای جهانی رفتند و پیروز شدند.
وی افزود: نگرانی امروز برای دسیسههای داخلی است؛ مشکل داخلی ما رفتارهای به ظاهر موردپسند نیست؛ بلکه مشکل داخلی و تاریخی ما این است کسانی که منشأ اثر هستند، به جمهوری اسلامی ایران باور ندارند.
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بین کسانی که رأی مردم را حقالناس میدانند و کسی که میفرماید اگر به من معتقد نیستید، برای ایران به میدان بیایید و حضور داشته باشید و دیدگاه کسی که فکر میکند فقط خودش میفهمد، تفاوت وجود دارد.
ادیبیزدی گفت: ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران به تاروپود علایق مردم بسته است؛ ما امیدمان در جمهوری اسلامی ایران بهصورت قاعده ماندگاری همیشگی جامعه بوده و لازمه آن این است که به مقبولیت مردم برسد که با وجود تلاش دشمنان رسیده است.
عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مسأله امروز، بالاتر از مشکلات منطقهای است و منافع ملی مورد اهمیت قرار میگیرد؛ دولتی سه سال روی کار بوده و طاقتفرساترین مذاکرات بعد از جنگ جهانی دوم را رقم زده است و رهبری از آنها تمجید میکنند و دنیا برابر عقلانیت آنها به پا خاسته؛ اما کسانی هنوز مایل هستند که این افتخار بزرگ را نقطه ضعف دولت اعلام کنند.
ادیبیزدی ادامه داد: با وجود تحریمهایی که سازمان ملل متحد، اروپاییان و آمریکاییها، ایران اسلامی را با آن مواجه کردند، نفت با صادرات 500 هزار بشکه به مشکلاتی رسید و پولش به حساب شخصی به نام «ب- ز» ریخته شد؛ ولی در زمان کوتاهی صادرات به 2 میلیون بشکه در کشور افزایش یافته است.
وی تأکید کرد: یکی دیگر از مسألههای ملی، پایان دادن به رانتخواری و فسادی است که غیرمعتقدان به نظام جمهوری اسلام ایران آن را رقم زدهاند.
عضو هیأت علمی دانشگاه مفید ادامه داد: استقرار جمهوری اسلامی ایران بهعنوان الگوی حکومتی بسیار مهم است که هم مردمسالار و سازگار با دین است و هم به دموکراسی و ارزشهای معنوی اعتقاد دارد.
انتهای پیام/67019/ر40/
ویدیو مرتبط :
ترین های رانت خواری