علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نگاهی به افتخارات پورحیدری/ مردی محبوب با عناوین پرتعداد قهرمانی


به گزارش خبرنگار مهر، خبر بد پیش از دیدار با صبای قم  برای استقلال، بستری شدن منصور پورحیدری در بیمارستان به دلیل بالا رفتن قند و نهایتا از حال رفتن منصور پورحیدری سرپرست تیم استقلال بود.

منصورپورحیدری در ابتدای فصل هم قصد نداشت سرپرستی تیم استقلال را به دلیل همین قند خون بالا بپذیرد. او همان زمان در گفتگو با خبرنگار مهر بارها تاکید کرد که به دنبال یک گزینه خوب برای سرپرستی استقلال می‌گردد اما با توجه به انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی و رابطه خوب بین این دو در چند دهه گذشته نهایتا با اصرار افشارزاده و مظلومی، پورحیدری پذیرفت که در کنار استقلال باشد.

منصور پورحیدری که دو بار قهرمان آسیا شده «یک بار به عنوان بازیکن و بار دیگر به عنوان سرمربی استقلال» و یک بار هم به مقام سومی و یک بار هم به مقام نائب قهرمانی آسیا به عنوان سرمربی با این تیم باشگاهی رسیده است، در تیم ملی ایران هم یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران بود و به طور کلی یک مرد بین المللی برای استقلال و تیم ملی محسوب می‌شود.

پورحیدری طی روزها و هفته های گذشته با این انتقاد مواجه شده بود که چرا برخی مواقع به تمرینات استقلال نمی‌آید یا اینکه بعضی روزها چرا از درون اتومبیل تمرینات این تیم را کنار زمین دنبال می‌کند.

حالا و با بستری شدن این مرد کهنه کار در بیمارستان شاید بهتر بتوان متوجه شد که او مثل همه آنها که قند خون دارند از تداخل دارویی سرماخوردگی و بیماری قند نگران بوده است. در واقع منهای احتمال تداخل دارویی استرس نیز برای بیماران دیابتی سم است زیرا استرسی که به دلیل ابتلا به بیماری یا هر دلیل دیگری سراغ فرد مبتلا به قند خون می‌آید، ظاهرا باعث ترشح هورمونی در بدن میشود که قندخون را بالا می‌برد.

در هر صورت چه پورحیدری کارش را با استقلال ادامه بدهد یا اینکه فرد دیگری را جانشین خود کند به نظر می‌رسد مردی با این توانایی و کارنامه پر افتخار باید مثل بکن بائر در بایرن مونیخ در پست بالاتر و شرایط بهتری قرار گیرد و از تجربه فراوان او در همه امور بهتر استفاده شود. او در سال ۱۳۸۹ هم وقتی استقلال در فینال حذفی با همین پرویز مظلومی کارش به ضربات پنالتی در شیراز و مقابل شاهین بوشهر رسید نتوانست کنار زمین بایستد و پنالتی‌ها را تماشا کند چرا که استرس بسیار بالایی داشت.

به همین بهانه نگاهی خواهیم داشت به افتخارات منصور پورحیدری که برای همه جامعه فوتبال قابل احترام است و جزو یکی از چهره های محبوب استقلالی ها به شمار می رود:

به عنوان بازیکن: سه عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های تهران قهرمانی جام باشگاه‌های ایران قهرمان جام دوستی و اتحاد سه دوره قهرمان جام میلز هند قهرمان جام تخت جمشید مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا

به عنوان مربی: سه دوره قهرمانی باشگاههای تهران با استقلال: ۱۳۶۲، ۱۳۶۴، ۱۳۷۰ دو دوره قهرمانی در رقابتهای لیگ ایران (لیگ قدس و لیگ آزادگان) با استقلال: ۱۳۶۹، ۱۳۸۰ قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا با استقلال: ۱۹۹۱ دو دوره قهرمانی جام حذفی ایران با استقلال: ۱۳۷۵، ۱۳۷۹ نایب قهرمانی و مقام سومی جام باشگاههای آسیا با استقلال: ۱۹۹۲، ۲۰۰۲ قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ به همراه تیم ملی فوتبال ایران


ویدیو مرتبط :
مردی که افتخارات زیادی داشت