سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برجام نقش قدرتمند مذاکره و دیپلماسی را ثابت کرد


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه چهارشنبه در ادامه سفر به فرانسه و در دیدار "ژرار لارشه" رئیس مجلس سنای این کشور، با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت پس از برجام، گفت: در سالهای تحریم ظالمانه و نادرست، دو ملت ایران و فرانسه متضرر شدند و امروز باید تلاش کنیم با برقراری روابط گسترده و نزدیک، عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

روحانی توافق هسته‌ای را اتفاقی بسیار مهم و کم‌سابقه در تاریخ سیاسی جهان توصیف کرد و گفت: برجام بار دیگر نقش قدرتمند دیپلماسی و مذاکره را مورد تأکید قرار داد و با اتخاذ چنین رویکردی می‌توان سایر مسائل و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی را حل و فصل کرد.

روحانی با اشاره به همکاری دو کشور در زمینه مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی همکاری برای مبارزه با تروریسم را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: امروز که شرایط بسیار خطرناکی به‌ لحاظ ناامنی در منطقه به وجود آمده و گروه‌های تروریستی بسیار جنایت‌کاری ایجاد شده‌اند؛ مسئولیت بزرگ تاریخی داریم تا با همکاری‌های نزدیک و همگانی این تهدید مشترک بشری را برطرف کنیم.

رئیس‌جمهور با اظهار تأسف از اقدام تروریستی اخیر در پاریس، خاطرنشان کرد: این اقدام تروریستی نشان داد که تروریسم ویروس و خطری فراگیر است که می‌تواند همه مناطق جهان از جمله شهرهای بزرگ اروپایی را تهدید کند.

روحانی تصریح کرد: برای مبارزه جدی با تروریسم ضرورت دارد از ایجاد شکاف‌های جدید در منطقه جلوگیری شود و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پیگیری چنین رویکردی است.

رئیس‌جمهور درباره بی‌ثباتی در برخی کشورهای منطقه یادآور شد: فائق آمدن بر بی‌ثباتی‌های موجود راه حل نظامی نداشته، بلکه این‌گونه مشکلات باید از طریق سیاسی و مذاکره حل و فصل شود.

روحانی با تأکید بر لزوم توافق سریع‌تر گروه‌های مختلف لبنانی درباره ریاست‌جمهوری این کشور، گفت: باید کمک کنیم در چارچوب‌های قانونی این کشور همه گروه‌ها هرچه سریع‌تر در خصوص انتخاب رئیس‌جمهوری و تشکیل دولتی قدرتمندتر و ایجاد ثبات و پیشرفت به توافق برسند.

روحانی با اشاره به نقش ارزشمند پارلمان‌های ایران و فرانسه در تحکیم روابط دو دولت، گفت: دولت ایران از تقویت و گسترش همکاریهای پارلمانهای دو کشور حمایت می‌کند.

"ژرار لارشه" رئیس مجلس سنای فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار دکتر روحانی، اراده فرانسه را برای تقویت و برقراری روابط همه‌جانبه با ایران مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: چشم‌انداز روشنی پیش روی روابط دو کشور وجود دارد.

رئیس مجلس سنای فرانسه با تجلیل از نقش مؤثر رییس جمهوری کشورمان در دستیابی به توافق هسته‌ای تصریح کرد: با برداشته شدن تحریمها، فضای بسیار مناسبی برای توسعه روابط تهران ــ پاریس در بخشهای گوناگون ایجاد شده و فرانسه مصمم است از شرایط کنونی به‌نحو شایسته‌ای در راستای منافع دو ملت استفاده کند.

ژرار لارشه اضافه کرد: پایان تحریمها، موقعیت مناسبی برای بهبود سریع روابط دو کشور است و ما به توافقات این سفر کاملاً خوشبین و نسبت به آن متعهد هستیم.

رئیس مجلس سنای فرانسه با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی برای مبارزه علیه تروریسم گفت: فرانسه به نقش آفرینی سازنده ایران در حل و فصل مسائل منطقه و مبارزه با تروریسم اعتماد دارد.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
دیپلماسی و مذاکره در نگاه امام خامنه ای