سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برنامه‌های آموزش و پرورش برای بانوان فرهنگی و دانش‌آموزان دختر


مهناز احمدی مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «چه تعداد بانوان فرهنگی در آموزش و پرورش حضور دارند؟»، اظهار داشت: حدود 960 هزار نیروی رسمی و شاغل در آموزش و پرورش داریم که بیش از نیمی از آنها خانم‌ها هستند.

وی ادامه داد: دلیل اینکه تعداد خانم‌ها بیشتر است به این خاطر است که در مدارس ابتدایی پسرانه نیز از نیروهای خانم استفاده می‌کنیم.

احمدی‌ در پاسخ به این پرسش که «چه برنامه‌ای برای خانم‌های فرهنگی و دانش‌آموزان دختر دارید؟»، افزود: اقشار مختلفی در میان خانم‌های فرهنگی داریم، قشری که سرپرست خانواده هستند و باید توجه ویژه به آنها شود و تلاش می‌شود در مناسبت‌های مختلف در تخصیص وام، نقل و انتقالات و مسائلی که بخشی از آنها در اختیار مدیران کل و رؤسای ادارات است به این گروه توجه ویژه شود.

وی با اشاره به دختران دانش‌آموز گفت:‌ به دخترانی که در مناطق محروم، مرزی و عشایر هستند نگاه وزارت آموزش و پرورش خاص و ویژه است؛ از جمله این خدمات، حضور آنها در مدارس شبانه‌روزی و پیش‌بینی سرویس ایاب و ذهاب است تا آنها بتوانند در مدارس حضور پیدا کرده و ادامه تحصیل بدهند.

احمدی در پاسخ به این پرسش که «چه تعداد زنان سرپرست خانواده در آموزش و پرورش دارید؟»،خاطرنشان کرد:‌ در کل آموزش و پرورش حدود 14 هزار زن سرپرست خانواده وجود دارد و اینها کسانی هستند که در احکام‌شان حکم سرپرست خانواده خورده است و ممکن عده‌ای نیز سرپرست خانواده بوده‌ که به کارگزینی، اعلام نکرده باشند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بخشنامه آموزش پرورش، تهدید یا فرصت؟ (دانش آموزان)