سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



زمینه انعقاد قرارداد مستقیم میان مصرف کننده و تولید کننده برق فراهم شد


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز نخستین قرارداد دوجانبه مستقیم بخش صنعت با نیروگاههای خصوصی امضا می شود. این قرارداد که در ساختمان توانیر در تهران به امضا می رسد میان نیروگاه شهید منتظری و فولاد مبارکه است.

«رضا ریاحی» سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران در این خصوص گفت: در برنامه پنجم وزارت نیرو مکلف شده است بستر لازم برای انعقاد قرارداد دوجانبه به طور مستقیم میان مصرف کننده و تولید کننده برق را فراهم کند.

وی افزود: پس از مطالعات و بررسی های صورت گرفته، زمینه های لازم فراهم و در نهایت دستورالعمل مربوط به این فرآیند توسط وزیر نیرو ابلاغ شد.

سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه امضای قرارداد بین نیروگاه شهید منتظری و فولاد مبارکه تا سقف 200 مگاوات خواهد بود، گفت: از آنجاییکه برق مورد قرارداد میان تولیدکننده و مصرف کننده از طریق شبکه سراسری منتقل می شود، هزینه ترانزیت در قالب مصوبه شورای اقتصاد توسط وزارت نیرو اخذ خواهد شد و شرکت توانیر در این قرارداد نقش ترانزیت کننده برق را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
باکتری مصرف کننده برق