سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیداد رشوه‌خواری و ناامنی در فرودگاه شرم‌الشیخ مصر


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینای مصر در هفته گذشته که منجر به کشته‌شدن همه 224 سرنشین این هواپیمای غول‌پیکر شد، اکنون برخی تحلیل‌‌های خبری از وجود نواقص گسترده امنیتی در فرودگاه‌های این کشور آفریقایی خبر می‌دهند.

وبگاه خبری العربیه در گزارشی به نقل از برخی رسانه‌های غربی شامل بی‌بی‌سی و رویترز، از ناکارآمدی تمهیدات امنیتی در فرودگاه شرم‌الشیخ و وجود رشوه‌خواری در میان مأموران حفاظت این مکان حکایت می‌کند.

این مسأله نخستین بار توسط شبکه بی‌بی‌سی عربی مطرح شد، که همزمان با انتشار تصویری در حساب کاربری یکی از خبرنگاران این شبکه در توییتر، به وجود حفره‌های امنیتی در ایستگا‌ه‌های بازرسی و تفتیش فرودگاه مذکور پرداخته بود. خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی که در ابتدا به پرداخت رشوه 30 دلاری به مأموران امنیتی فرودگاه در این تصویر اشاره کرده بود، پس از واکنش مقامات مصری مجبور به تنزل اهمیت این رخداد بعنوان وجود خدمات ناکارآمد در فرودگاه شد.

مقامات صنعت حمل‌ونقل مصر نیز بدنبال انتشار این گزارش، مانند سایر مسئولان ذیربط هرگونه ضعف و اهمال از جانب کارمندان کنترل و حفاظت فرودگاه‌ها را تکذیب کردند. «حسّام کمال» وزیر ترابری هوایی کشوری مصر، یکی از کسانی بود که ضمن تکذیب اخبار منتشر‌شده، بر رعایت همه استانداردهای بین‌المللی در بخش حفاظت و امنیت این کشور تأکید کرد.

در عین حال، گزارش امروز وبگاه العربیه حاکی از وجود موارد متعدد رشوه‌خواری و نقض قانون از سوی مأموران امنیتی این کشور در طول سالهای متمادی است.

در این میان، دریافت رشوه برای حمل بار اضافی توسط مسافران یا گذشتن آنها از محل تفتیش و اسکن محتویات بار، عدم جدیت در انجام کارهای محوّله به مأموران در شیفت‌های مختلف کاری ازجمله شکایت‌ها و خاطراتی بود که گزارشگر شبکه العربیه و همچنین شبکه اسکای‌نیوز انگلیس در مصاحبه با شاهدان عینی و گردشگرانی از کشورهای امارات، عربستان سعودی و انگلیس به افشای آنها پرداختند.

در حالی که صنعت گردشگری، یکی از منابع در‌امد اصلی مصر محسوب می‌شود، با افزایش مشکلات امنیتی در این کشور، بالاخص وقوع حادثه سقوط مرگبار هواپیمای ایرباس ای-312 خطوط هوایی «کوگالیماویا» روسیه، انتظار می‌رود زیان‌های مالی بسیاری در انتظار دولت عبدالفتاح سیسی باشد.

در پی حادثه پرواز شماره 9268 روسیه، کشورهای متعددی از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه و برخی دیگر از کشورها از جمله دولت‌های عرب حوزه غرب آسیا، از لغو پروازهای خود بر فراز صحرای سینا و ورود به فرودگاه شرم‌الشیخ خبر دادند.

انتهای پیام/

 


ویدیو مرتبط :
تور مصر - شرم الشیخ- طاق کسری گشت