سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رييس پليس‌راه راهور ناجا: افزايش نرخ جريمه‌هاي رانندگي در انتظار تصميم دولت است


ايرنا/ رئيس پليس راه راهور ناجا با بيان اينکه طبق قانون هر سه سال يکبار نرخ جريمه هاي رانندگي بايد افزايش يابد، گفت: افزايش نرخ جريمه هاي رانندگي در کميسيون اجتماعي دولت همچنان در حال بررسي بوده و هنوز نتيجه اي از آن به دست نيامده است.

به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمدحسين حميدي با اشاره به آخرين تمهيدات پليس راهنمايي و رانندگي گفت: پليس با توجه به ظرفيت هاي قانوني حداکثر تلاش خود را براي اعمال نظارت بر رفتار رانندگان پرتخلف و ارتقاي ايمني عبور و مرور خودروها انجام مي دهد تا تصادفات رانندگي را به حداقل برساند لذا خروجي اقداماتي که طي سال هاي اخير در اين راستا انجام شده قابل مشاهده است اما کافي نيست.

وي افزود: قانون راهنمايي و رانندگي بعد از 40 سال از زمان تصويب خوشبختانه 4 سال گذشته اصلاح شد که تحرک خوبي را در حوزه ايمني ايجاد کرد اما ايراداتي دارد که نيازمند اصلاح مجدد است.

حميدي به افزايش نرخ جريمه ها اشاره کرد و گفت: طبق قانون هر سه سال يکبار نرخ جريمه هاي رانندگي بايد افزايش يابد که از اسفند 93 بايد به تناسب تورم اعمال مي شد اما متاسفانه هنوز محقق نشده است.

وي افزود: در اين زمينه تاکيد پليس راه، وزارت راه و شهرسازي، وزارت کشور و وزارت دادگستري بر ارتقاي اقدامات بازدارنده براي جلوگيري از تخلفات رانندگي است اما افزايش نرخ جريمه هاي رانندگي در کميسيون اجتماعي دولت همچنان در حال بررسي بوده و هنوز نتيجه اي از آن به دست نيامده است.

وي تجهيز محورهاي شرياني کشور به سامانه هاي ثبت تخلفات رانندگي را از ديگر اقدامات بازدارنده در جهت کنترل تخلفات رانندگي و کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: 70 درصد از تصادفات رانندگي ناشي از عامل انساني است لذا بايد در جهت تغيير رفتار پرخطر رانندگان اقدام کنيم.

حميدي با بيان اينکه در حال حاضر با همکاري پليس راه و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي حدود 400 دوربين ثبت تخلفات رانندگي در محورهاي شرياني کشور نصب شده است گفت: با اقدامات وزارت راه و شهرسازي 1879 سامانه ثبت تخلف تا سال 97 در محورهاي شرياني کشور نصب مي شوند.

رئيس پليس راه راهور ناجا با بيان اينکه اولويت نصب اين دوربين ها در مسيرهاي پرتردد و پرتصادف است افزود: عمليات اجرايي نصب برخي از اين دوربين ها آغاز شده و تا پايان امسال برخي محورهاي اصلي کشور به بيش از 200 سامانه ثبت تخلف تجهيز مي شوند تا شاهد تغيير رفتار پرخطر برخي رانندگان باشيم.


ویدیو مرتبط :
یکسان سازی نرخ ارز یکی از اولویت های دولت