علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



عربستان در حمله به یمن قوانین جنگی را نقض کرده است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق در گزارش جدید خود که اخیرا منتشر شده است، اعلام کرد: حدود ۲۵۰۰ غیر نظامی در حملات هوایی ائتلاف علیه یمن از مارس گذشته تا کنون کشته شده اند.

عربستان و امارات به همراه سایر متحدان عربی و با حمایت لجستیک آمریکا از ماه ها پیش حملات خود را علیه شهروندان یمنی شروع کرده اند. ریاض مدعی است در حملات خود شهروندان یمنی را هدف قرار نمی دهد ولی گزارش جداگانه دیده بان حقوق بشر با ارائه مستندات و شواهد ثابت کرد که این ادعا دروغ است.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است، حملات عربستان منجر به کشته شدن دست کم ۳۰۹ غیر نظامی و زخمی شدن ۴۱۴ غیر نظامی دیگر شده است.

در ادامه گزارش آمده است: دیده بان حقوق بشر یا هیچ نشانه ای از هدف نظامی نیافته است و یا اینکه حملات تفاوتی میان اهداف نظامی و غیر نظامی قائل نشده است.

این سازمان حقوقی یادآور شد: هیچ اطلاعی در مورد تحقیق عربستان و یا سایر کشورهای عضو ائتلاف در این مورد وجود ندارد.

گفتنی است واشنگتن از عربستان در حمله به یمن حمایت می کند و در همین راستا ماه جاری با فروش ۱.۲۹ میلیارد دلار بمب به ریاض موافقت کرد.

همچنین انگلیس و فرانسه از بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان و امارات هستند.

دیده بان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل تحقیق در خصوص نقض قوانین جنگی و تذکر به طرف های متخاصم در قبال مسئولیت قانونی آنها را خواستار شد.


ویدیو مرتبط :
حمله موشکی ارتش یمن به ناو جنگی عربستان در تعز