سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اظهارات نژادپرستانه ترامپ بیانگر موضع مجموعه حاکم بر آمریکاست


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الکترونیکی رأی‌الیوم در مقاله‌ای در ستون «سخن سردبیر» به‌قلم «عبدالباری عطوان» نوشت: از این‌ جنجال گسترده در شبکه‌های اجتماعی، روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی عربی در واکنش خشم‌آلود به اظهارات «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه (در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا) که خواستار جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا شده است، شگفت‌زده هستیم؛ این مرد وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در یک کشور بزرگ شده است که بسیاری از کشورهای اسلامی را نابود کرده و میلیون‌ها مسلمان را به قتل رسانده است و همچنان مواضع نژادپرستانه خود را علیه مسلمانان و کشتن هرچه بیشتر آن‌ها به‌بهانه‌های متعدد به‌ویژه در سوریه، عراق و افغانستان ادامه می‌دهد.

دولت فعلی آمریکا اکنون در حال بررسی جلوگیری از ورود مسلمانانی به این کشور است که به کشورهای خاورمیانه مانند یمن، سوریه و ایران سفر کرده‌اند، همان‌طور که با بسیاری از مسلمانانی که اقدام به گرفتن ویزای سفر مسافرتی، ایراد سخنرانی، یا به‌دلایل تجاری و اقتصادی می‌کنند، مانند تروریسم تعامل می‌کند، در حالی که در فرودگاه‌های آمریکا وزرا و سفرایی از کشورهای عربی مورد بازرسی بدنی و اهانت قرار گرفته‌اند. من شخصاً اطلاع دارم که در گذشته «عبدالرحمن شلقم» وزیر خارجه لیبی و سفیر سابق این کشور در سازمان ملل متحد، درحالی ‌که دارای کارت شناسایی دیپلماتیک و مسئولیت در سازمان ملل متحد بود، در فروگاه «جان کندی» در نیویورک مورد اهانت قرار گرفت؛ به ‌گونه‌ای که لباس‌‌های او را درآوردند و مدت طولانی بازداشت کردند. همچنین، یکی از وزیران فرانسوی جزایری‌تبار نیز با چنین رفتاری مواجه شد. موارد مثال‌زدنی در این خصوص زیاد است که در اینجا قابل ذکر نیست.

دونالد ترامپ در بیان احساسات واقعی مجموعه حاکم بر آمریکا در قبال مسلمانان و عرب‌ها صادق بود و تفاوت بین او و دیگران این است که او بسیار رک و شفاف سخن گفت و جرئت زدن حرف‌هایی را داشت که بسیاری از کسانی که در پایتخت‌های عربی و اسلامی زیر پایشان فرش قرمز پهن می‌شود، از گفتن آن امتناع می‌کنند.

شاهزاده «ولید بن طلال»، که ترامپ او را متهم کرد به‌دنبال تسلط به آمریکا با پول پدرش است، نباید به او و وقاحت او واکنش نشان دهد، بلکه باید حکومت‌‌های اسلامی مانند امارات عربی متحده، اندونزی و همچنین آذربایجان، که شرکت ترامپ پروژه‌های عظیمی در آنجا راه‌اندازی کرده است، باید به او واکنش نشان دهند حتی اگر هرگونه اقدامی علیه شرکت‌های او محدود باشد؛ چرا که این مسئله در درجه نخست به اصل و کرامت مربوط می‌شود.

نمی‌دانیم که آیا چنین مواضع خصمانه و نژادپرستانه ترامپ او را در معرض تعقیب قانونی قرار می‌دهد یا خیر؛ زیرا او به خشونت، تروریسم و همچنین تنفر از ادیان تحریک کرده است و اگر این مواضع و سخنان خلاف قانون است، پس ما از اتحادیه وکلای عرب می‌خواهیم که علیه ترامپ در دادگاه‌های اروپایی و آمریکایی اقامه دعوی کنند. در واقع، چنین مواضع نژادپرستانه علیه بیش از یک‌میلیارد و نیم مسلمان مصداق تروریسم است و حتی خطرناک‌تر از کاریکاتورهای کاریکاتوریست هلندی است که به حضرت محمد(ص) اهانت کرد.

نمی‌خواهیم به آمریکا برویم نه به این دلیل که ترامپ خواهان جلوگیری از ورود ما به این کشور شده است بلکه به این علت که دولت متبوع آن را دولتی می‌دانیم که با حمایت از تجاوزگری‌های اسرائیل طی بیش از 60 سال و همه جنگ‌های آن علیه کشورهای همسایه فلسطین و نیز با لشکرکشی به عراق و اشغال آن که بیش از یک‌میلیون عرب و مسلمان را به قتل رساند و بیش از 4میلیون کودک را یتیم کرد، به تروریسم دولتی علیه اعراب و مسلمانان اقدام کرده است.

به‌خوبی می‌دانیم که دولت‌های عربی چه آنهایی که با آمریکا در جنگ‌هایش علیه اعراب و مسلمانان همدست شده‌اند یا چه آنهایی که مخالف آمریکا هستند، این اظهارات نژادپرستانه ترامپ را هضم خواهند کرد و توجه خودشان را معطوف مکانی دیگر خواهند کرد، دقیقاً مانند هر باری که دولت‌های آمریکا به عرب‌ها و مسلمانان توهین کردند و کشورهای‌شان را نابود کردند، عمل می‌کنند.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
آتش افروزی ترامپ در خاک آمریکا با شعارهای نژادپرستانه اش!