سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طب سنتی ایران با طب چین غیر قابل مقایسه است


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, حسن اکبری درباره طب سنتی اظهار داشت: سال 1290 طب سنتی ایران در مجلس  ممنوع اعلام کردند و کار کردن در حوزه طب سنتی را جرم تلقی کردند و همه را ملزم کردند که از طب غربی طبعیت کنند.

به گفته وی امروزه بسیاری از کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که از طب غربی متضرر شده‌اند؛ سازمان بهداشت جهانی در سال 2002 تا 2005 یک استراتژی را تعریف کرد که" به علت دسترسی آسان به طب سنتی, کم بودن عوارض و ارزان بودن" آن درمان با طب سنتی را به همه کشورهای دنیا توصیه کرد و همه کشورهای دنیا ملزم به تقویت طب سنتی و توسعه آن کرد.

این محقق طب سنتی اسلامی افزود: در سال 1949 در انقلاب چین "مائو" درخواست کرد که طب چینی گسترش پیدا کند. امروزه طب چینی در یونسکو کرسی دارد و طب سوزنی و طب چینی را به رسمیت شناخته‌اند.

اکبری بیان داشت: در خیلی از کشورهای اروپایی و آمریکایی دانشجو برای آموزش طب چینی می‌پذیرند ولی باید گفت که طب سنتی ایران با طب چین غیر قابل مقایسه است. طب چینی غلط های واضحی دارد که ابو علی سینا در کتاب قانون آورده است.

وی ادامه داد: طب سنتی ایران با آیات و روایات عجین شده است. فارابی, سید اسماعیل جرجانی و ... به بی‌نهایت وصل بودند و ما تربیت شده مکتب اسلام هستیم. ابن سینا 400 سال بعد از ظهور اسلام آمده است و شما تمام کتاب قانون ابن سینا را مطالعه کنید, یک خرافه ندارد.

این محقق طب سنتی اسلامی عنوان کرد: طب سنتی خودش یک مکتب کامل است و ما طب جدید هم نفی نمی‌کنیم و باید ابه این نکته اشاره کرد که طب سنتی همراه خوبی برای طب نوین است.

اکبری اضافه کرد: دانشمندی به نام کِلات جز نخستین درمانی که برای بیماران خود توصیه می‌کند, اصلاح تغذیه است و در قدم بعد معتقد است که به طب سنتی خود مراجعه کنید.

وی خاطرنشان کرد: برخی از بیماری‌ها در طب سنتی بهتر درمان می‌شود, در طب قدیم هم جراحی و ... بوده و فقط برای امروز نیست. پایه اصلی در طب سنتی, حفظ الصحه است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اصول ششگانه حفظ تندرستی در طب سنتی ایران ( دکتر ابراهیم خادم متخصص طب سنتی)