سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح تحول سلامت «پوپولیستی» است/تجهیز بیمارستان با پول قطع یارانه‌ کالاهای اساسی


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛  مزدک دانشور در همایش نقد واقعی طرح تحول نظام سلامت در مقاله‌ای با عنوان نقد طرح تحول سلامت از دیدگاه اقتصاد سیاسی اظهار داشت :‌ نخستین نقد به این طرح پوپولیستی بودن آن است.

وی افزود: براساس سیاست پوپولیستی افراد بی‌واسطه با مردم حرف می‌زنند و در عین حال از مخالفان طرح به عنوان ساده لوح و دشمن یاد می‌کنند.

دانشور با عنوان این مطلب که طرح تحول نظام سلامت تمام خصوصیات یک طرح پوپولیستی را دارد افزود : منابع مالی طرح تحول نظام سلامت از قطع یارانه‌های کالاهای اساسی تامین شد است و با این منابع مالی داریم بیمارستان ها را تجهیز می کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا طرح تحول نظام سلامت به مقوله سلامت جسمی و روانی افراد توجه کرده است گفت: این طرح فقط شعار خود مراقبتی می‌دهد.

دانشور ادامه داد: آیا ریختن پول به بیمارستان‌ها به کارایی و عدالت منجر می‌شود؟

وی افزود: چرا پزشک مقیم بیمارستان ده ها در برابر سایر کادر درمانی حقوق دریافت می کند اما همه ی کارها توسط  رزیدنت انجام می شود.

دانشور تاکیدکرد: ریختن پول به بیمارستان نه به عدالت منجر می شود و نه باعث افزایش کارایی می شود.

 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
طرح نصب برچسب کنترل سلامت و اصالت کالاهای حوزه سلامت