علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تبلیغات رسمی کاندیداهای مجلس در کرمانشاه فردا آغاز می‌شود


 به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله رنجبر در جلسه توجیهی نحوه تبلیغات که امروز چهارشنبه با حضور کاندیداها در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این نشست انجام انتخاباتی سالم و حماسه ساز است تا وحدت و وفاق ملی برای دستیابی به عمران توسعه و آبادنی در کشور ایجاد شود و در این مسیر همه کاندیداها کمک خواهند کرد و به نوعی به مملکت خدمات رسانی شود.

وی خواسته مقام معظم رهبری را حضور حداکثری در انتخابات و رعایت قانون و مقررات دانست و افزود: انتخابات حق الناس است که توسط مجریان، دست اندرکاران و نامزدهای انتخاباتی باید رعایت شود و برای تحقق این امر ایمان الهی و توکل به عنایات خداوند جهت ایجاد امنیت و پیشرفت کشور تاثیر گذار است.

فرماندار کرمانشاه ملاک در انتخابات را قانون دانست و خاطرنشان کرد: هر کاندیدا در مرحله اول باید ۴/۱ آرا را کسب کند در غیر این صورت به مرحله دوم کشیده خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه قانون ضامن امنیت و آرامش در جامعه است، تصریح کرد: در این راستا ۱۳ کمیته اجرایی تشکیل شده و به همه عوامل اجرایی و کاربران شعب اخذ رای و... یادآوری شده که انتخابات به نوعی معامله با خداوند است.

وی استفاده از کانال های تبلیغاتی برای نامزدهای این دوره از انتخابات را غیر مجاز دانست و گفت: همچنین هرگونه دیوارنویسی به ویژه با اسپری در شهر و روستا نوعی خیانت و ضایع نمودن حقوق شهروندی است و با جدیت برخورد خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه برگزاری مجالس تبلیغات را با اخذ مجوز بلامانع دانست و گفت: همچنین استفاده از آثار تبلیغی مشترک توسط نامزدهای مجلس منعی ندارد.

وی با اشاره به موارد غیر مجاز در تبلیغات انتخاباتی گفت: استفاده از هر گونه پلاکارد به منظور تبلیغات به نفع یا علیه کاندیدا، پوستر، دیوارنویسی و یا راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محیط سخنرانی طبق ماده ۵۷ قانون انتخابات ممنوع می باشد.

فرماندار کرمانشاه استفاده از عکس برای تراکت، زندگینامه، بروشور و کارت ها جهت معرفی کاندیدها را  تنها در ابعاد ۱۵ در ۱۰ سانتی متر مجاز دانست و گفت: نصب و الصاق هرگونه اعلامیه و تبلیغات غیر از محل ستادهای تبلیغات نامزدها خلاف قانون است و توسط نیروهای انتظامی و شورای رسیدگی به تخلفات نمایندگان پیگرد قانونی دارد و برخورد خواهد شد.

رنجبر دایر کردن بیش از یک ستاد تبلیغات انتخاباتی را در مراکز بخش ها، شهرها، شهرستانها و مناطق ۸ گانه شهرداری را غیر مجاز اعلام کرد و گفت: نصب آثار تبلیغات توسط اقشار احزاب و جمعیت های مبتنی بر حمایت از نامزدها با درج تصاویر و‌اسامی آنها و در ج اعلام حمایت هر حوزه انتخابیه در آثار تبلیغانی بدون وجود مستند مکتوب نزد نامزد از موارد غیر مجاز در قانون تبلیغات است.

فرماندار کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به حساسیت امنیتی، ازدحام و شلوغی برخی نقاط شهر مقرر گشته که دایر کردن ستاد تبلیغات انتخابات وهر گونه فعالیت تبلیغی در مکانهایی نوبهار ( حدفاصل سه راه دوم ۲۲ بهمن ، چهارراه سی متری اول، خیابان بهار، چهارراه سی متری دوم تا میدان مرکزی غیر مجاز است و در صورت مشاهده قاطع برخورد خواهد شد.

وی افزود: همچنین در نوبهار و حدفاصل سی متری اول تا میدان ۱۷ شهریور و نیز مرکز شهر از جمله حد فاصل سه راه نواب، چهار راه مدرس، میدان جهاد، دبیراعظم، میدان آیت الله کاشانی تا سر تقاطع سه راه برق و نیز چهار راه مطهری تا انتهای مسکن جهت فعالیتهای تبیلغی غیر مجاز می باشد و این موارد به کلیه نامزدها و روسای ستاد ابلاغ شده است.

فرماندار کرمانشاه در ادامه از انتشار مطالب غیرواقعی دال بر انصراف حمایت گروه یا اشخاصی از نامزدها و تبلیغ علیه داوطلبان نمایندگی و ... در رسانه ها برابر با ماده ۶۴ قانون انتخابات خلاف مقرارات بوده و غیر مجاز می باشد.

رنجبر برگزاری و دعوت داوطلبان انتخاباتی از مردم جهت شرکت در گردهمایی یا همایش و تشکیل جلسه سخنرانی قبل از آغاز زمان قانونی تبلیغات و استفاده از وسایل وزارت خانه ها و ارادات به کاندیداها جهت تبلیغ را غیر قانونی اعلام کرد.

فرماندار کرمانشاه فردا را آغاز فعالیت نامزدهای انتخابات دانست و گفت: ۵۶۲ شعبه اخذ رای در کل شهرستان های استان و یک شعبه مربوط به اقلیت ها برای جمع آوری آرا انتخابات در نظر گرفته شده است.

رنجبر با اشاره به اینکه درانتخابات شورای مجلس تنها سه نماینده در نهایت انتخاب خواهد شد، گفت: باید رقابت ها تبدیل به رفاقت و هم افزایی شود.

وی با بیان اینکه مسئولان ستادها از توزیع پوستر در دست افراد نابالغ خودداری نمایند تا در محل های مجاز به تبلیغات پرداخته شود، گفت: در شهر کرمانشاه ۸ منطقه است که هر کاندید می تواند یک ستاد داشته باشند اما نصب بنر در جاهای دیگر خلاف قانون است و شهرداری و نیروی انتظامی در صورت مشاهده برخورد خواهند کرد.

فرماندار کرمانشاه یادآور شد: کاندیدها در روز انتخابات پس از ارائه رای باید به ستاد خود مراجعه کنند و اجازه دهند مجریان انتخابات با نظم به سایر امور رسیدگی کرده تا رعایت قانون و پیوست امنیتی حفظ شود.

رنجبر افزود: تاکید شده اعضا نظارت اجرایی نماینده فرماندار و پای صندوق برای افراد بی سواد نباید رای نویسی انجام دهند و باید فرد معتمدی به همراه داشته باشد.

فرماندار کرمانشاه گفت: نمایندگان کاندیدها برای هر سه شعبه تنها می تواند یک نماینده را به هئیت نظارت معرفی کنند و کارت توسط هئیت نظارت صادر خواهد شد و تا امروز ۲۵ کاندید ثبت نام کرده اند و یک نفر همه در خواست انتقالی داشت که شورای نگهبان موافق با انتقال نکرده است و تعدادی از کاندیداها  نیز تشابه اسمی دارند.

وی تاکید کرد: به نمایندگان انتخابات توجیهات لازم پیشتر اعلام شده بنابراین روسای ستاد از فردا به همراه آدرس منطقه و نام مسئول ستاد را به فرمانداری باید معرفی کنند.

رنجبر چاپ تراک تبلیغاتی اعم از بروشور، کارت، زندگی نامه در قطع حداکثر ۲۰ در ۱۵ سانتی متر را طبق ماده ۵۷ قانون انتخابات مجاز دانست و گفت: استفاده از عکس باید در ابعاد ۱۰ در ۱۵ باشد و سخنرانی از سوی نامزدها و طرفداران آنها در مراکز و محیط های غیر دولتی از تاریخ ۲۹ بهمن تا ۵ اسفند مجاز می باشد.

فرماندار کرمانشاه تشکیل تنها یک ستاد تبلیغات انتخاباتی در کل استان و شهرستان ها را جایز دانست و گفت: نصب بنر و پارچه نویس و... در محل ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها مجاز می باشد.

فرماندار کرمانشاه گفت: تلاش داریم امانت دار آرای نمایندگان باشیم و آنچه رای به صندوق ها انداخته شده با صبر و حوصله محاسبه و نتیجه اعلام خواهد شد.

 


ویدیو مرتبط :
آغاز مبارزات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در برزیل