سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش لاله افتخاري به رفتار خلاف شئون دو بازيگر زن سينما


واکنش لاله افتخاري به رفتار خلاف شئون دو بازيگر زن سينما

باشگاه خبرنگاران/ عده‌اي هنرمندنما که ظرفيت نداشتند، تا به اصطلاح چهره شدند کارهايي کردند که در شأن يک هنرمند نيست.

لاله افتخاري، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در خصوص کشف حجاب دو بازيگر زن سينما و فضاي اخلاقي حاکم در جامعه هنري کشور، گفت: متأسفانه در جامعه ما بعضي در کسوت‌هاي مختلف چه هنرمند، چه ورزشکار، از امکانات اين نظام مقدس و اين مردم عزيز استفاده مي‌کنند، ولي چون از اصالت تربيتي برخوردار نيستند و مسئولان هم چهارچوب‌هايي براي نظارت بر رفتار اين افراد در نظر نگرفتند، با سرمايه‌هاي مردم و اين نظام مقدس که حاصل خون شهدا و جانبازي جانبازان است، به شهرت مي‌رسند و وقتي که به ظاهر به شخصيتي مطرح در جامعه تبديل مي‌شوند، چون از هويت و تربيت لازم و خودباوري ارزش‌هاي خود در اين نظام مقدس برخوردار نيستند، به اعمالي ناشايست که مناسب يک هنرمند نيست، دست مي‌زنند.

افتخاري ادامه داد: به نظر من در جامعه هنري بايد چهارچوب‌هايي در نظر گرفته شود که اين افراد از اين جامعه پالايش و حذف شوند.عضو کميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينکه اين اقدام براي اولين بار نيست که در جامعه هنري ما اتفاق مي‌افتد، اظهار داشت: متأسفانه بعضي از افرادي که ظرفيت نداشتند، تا به اصطلاح چهره شدند، تبديل به هنرمندنماهايي شدند و کارهايي کردند که در شأن يک هنرمند نيست، در حالي که هنرمندان واقعي ما ارزش کار خود را مي‌دانند و خودشان، هنرشان و اصالتشان را که از برکت مردم و نظام کسب کرده‌اند، ناديده نمي‌گيرند.

افتخاري در مورد اينکه مسئولان وزارت ارشاد چه موضعي را در اين خصوص بايد اتخاذ کنند، گفت: لازم است وزارت ارشاد که متولي اصلي در اين زمينه است با هماهنگي و همکاري شوراي عالي انقلاب فرهنگي، برنامه‌ريزي و سياستگذاري کلان و اقدامات مناسب را داشته باشند تا هنرمنداني تربيت شوند و به ميدان بيايند که واقعاً لياقت اين حمايت‌ها را داشته باشند و بعد هم اگر ذره‌اي انحراف در رفتار بعضي از اين افراد ديدند به آن‌ها تذکر دهند، در غير اين صورت تا اين کار بيشتر توسعه پيدا نکرده، آن‌ها را از اين دايره حذف کنند و به ديگران اعلام کنند، وگرنه خود اين جامعه هنري را که کم در آن افراد ارزشمند نداريم، زير سؤال مي‌برد.

افتخاري با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب که سال گذشته در بين هنرمندان ايراد شده بود،‌ گفت: در اين جمع ايشان فرمودند که ما هم هنرمند توانمند داريم و هم سينماي پيشرفته و خوبي داريم، اما قالب بايد درست باشد و ما بايد از هنرمندان متعهد حمايت کنيم و هنرمنداني را با اهدافي که داريم براي نسل‌هاي بعد تربيت کنيم.

وي افزود: اگر کسي نمي‌تواند با اين اهداف پيش برود، جايي ديگر بايد برود و رشد کند و در نهايت سينماي ايران بايد گلزار باشد و گل تربيت کند.

افتخاري در پايان با اشاره به فيلم محمد (ص) گفت: اين فيلم در واقع يکي از نمونه‌هايي است که نشانه گفته‌‌هاي بنده است. ما هنرمنداني داريم که اقدام به ساخت چنين اثر فاخري کرده‌اند و ما بايد حمايت خود را نسبت به اين افراد که ارزش‌ها را در قالب اثر خود قرار مي‌دهند، در نظر بگيريم.

وي افزود: فيلم محمد (ص) داراي بالاترين اين ارزش‌هاست. چه از نظر شبهه‌زدايي و خنثي کردن ادعاهاي باطلي که دشمنان اسلام و بشريت دارند و از طرف ديگر هنر و توانايي هنرمندان ما را به منصه ظهور مي‌رساند و از طرفي باعث همگرايي و وحدت بين همه مذاهب اسلامي و حتي ديگر اديان مي‌شود.


ویدیو مرتبط :
رفتار خلاف دین/سرمایه گذاری دشمن/استاد پناهیان/سوم