علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



طرح تلفیقی «دوست علمی»و«اردوی جهادی» در بوشهر اجرا می‌شود


به گزارش خبرنگار مهر، رضا آذین عصر یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری اردوهای جهادی نخبگان در بوشهر اظهار داشت: برگزاری اردوهای جهادی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تلاش می‌شود که نخبگان نیز در این اردوها حضور یابند.

وی آشنایی با واقعیت‌های پنهان جامعه را به عنوان یکی از مزایای حضور نخبگان در این اردوها عنوان کرد و افزود: نخبگان با خدمات‌رسانی به مردم و ساکنان مناطق محروم و کم‌برخوردار در شکوفایی استعدادها نقش‌آفرینی کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر افزود: ایجاد عدالت آموزشی و پیشرفت تحصیلی از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای جهاد علمی نخبگان است که در سطح روستاها و مناطق دورافتاده اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح دوست علمی دانش‌آموزان به صورت حضوری و غیرحضوری از اساتید متخصص در رشته‌های مختلف استفاده می‌کنند، بیان کرد: در اردوهای جهادی نیز افراد با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات می‌پردازند.

آذین خاطرنشان کرد: طرح تلفیقی «دوست علمی» و «اردوی جهادی» با عنوان اردوهای جهادی علمی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

لزوم توسعه خدمات علمی در روستاها

بخشدار مرکزی بوشهر نیز با تاکید بر لزوم تلاش ویژه برای افزایش خدمات‌دهی در سطح روستاها، بیان کرد: دولت تلاش ویژه‌ای برای توسعه روستاها دارد و در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های مختلف اجرا می‌شود.

مریم قربانی با اشاره به برگزاری اردوهای جهاد علمی نخبگان، افزود: باید تلاش شود که این اردوها با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه آموزش‌ها در رشته‌های مختلف همراه باشد.

وی افزود: برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان باید تلاش شود که یا امکانات و زیرساخت‌های آموزشی به روستاها برود و یا اینکه دانش‌آموزان روستاها بتوانند از امکانات شهرها استفاده کنند.

تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق محروم

مسئول حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر نیز به اهمیت اجرای اردوهای جهاد علمی اشاره کرد و افزود: این برنامه‌های علمی تاثیر بسیار زیادی در تقویت علمی دانش‌آموزان در نقاط محروم خواهد داشت.

حجت پارمان با اشاره به اینکه رفع محرومیت‌ها باعث افزایش امید در بین مردم می‌شود، اضافه کرد: باید تلاش کنیم که از هر فرصتی برای ارائه بهترین خدمات به مردم استفاده کنیم.

تحصیل ۴۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان بوشهر

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: ۴۰ هزار و ۹۰۷ دانش آموز در ۱۹۴ مدرسه و  یک‌هزار و ۵۱۴ کلاس درس شهرستان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

عبدالمحمد شعرانی افزود: ۲۴ هزار و ۴۶۴ نفر در ۱۰۱ مدرسه مقطع ابتدایی، شش هزار و ۶۲۰ نفر در ۴۴ مدرسه مقطع متوسطه اول، هفت هزار و ۷۸۰ نفر در ۳۱ مدرسه مقطع متوسطه دوم و دو هزار و ۳۷ نفر در ۱۸ مدرسه مقطع کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.


ویدیو مرتبط :
طرح دوست علمی استان بوشهر