سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگرانی اصلی نه زبان انگلیسی بلکه انتقال فرهنگ استعماری انگلیس است


صادق پناهی‌نسب مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: هیچ فردی منکر تدریس و یادگیری زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها نبوده و نیست بلکه آن چه مدنظر و دغدغه همه ماست گسترش و تسلط فرهنگ استعمار و خدعه و نیرنگ آنان از جانب زبان انگلیسی است.

وی با بیان اینکه مساله مورد بحث نه زبان انگلیسی بلکه فرهنگ انگلیسی و فرهنگ استعمار است، گفت: فرهنگ استعمار با ایجاد نیاز به خود، فرهنگ خود را جایگزین فرهنگ غنی‌مان می‌کند. آیا رواست کشوری با این همه سابقه تمدنی و فرهنگی در مصاف با فرهنگی بیگانه دچار ازخودبیگانگی شود؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: کسانیکه معتقدند با یادگیری زبان انگلیسی می‌توان پیشرفت کرد و برای تکمیل گفته خود از برخی کشورها مانند هندوستان نام می‌بردند,بهتر است به این نکته توجه داشته باشند که مگر ژاپن و کره جنوبی که امروز یکی پیشتازان فناوری در جهان هستند به چه زبانی تکلم می‌کنند؟ آیا کشورهای همچون آلمان و فرانسه که امروز در عرصه‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارند مدیون زبان انگلیسی هستند یا زبان بومی خود؟

پناهی‌نسب با طرح این سؤال که آیا تنها یادگیری زبان انگلیسی باعث پیشرفت کشور هند در عرصه آی ‌تی بوده است، گفت: همه می‌دانیم که مهمترین هدف انقلاب هندوستان به رهبری مهاتما گاندی کوتاه کردن دست بیگانگان از این کشور بود.

وی تأکید کرد: اگر کشوری مانند انگلیس، هند را به استعمار خود درآورد و اگر زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی و اداری این کشور برگزید، به دنبال کمک به توسعه و پیشرفت هندوستان در زمینه توسعه فناوری و سایر عرصه ها نبود بلکه هدف ترویج فرهنگ خود و تسلط بر منابع معدنی و قبضه قدرت در دست خودشان بود. با نگاهی به تاریخ هند می‌توان به راحتی به هولوکاست انگلیسی در هند برای ترویج زبان انگلیسی که باعث جانباختن 30میلیون هندی شد، پی برد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه خاطرنشان کرد: در اقتدار سیاسی و اقتصادی یک کشور چهار مولفه جمعیت، انرژی، سرمایه و امنیت تعیین کننده‌اند که کشور هند تقریبا هر چهار مؤلفه را دارا است. در زمینه رشد فناوری هم اگر تنها یادگیری زبان انگلیسی ملاک است و مولفه های داخلی یک کشور تاثیرگذار نیستند، کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، غنا، سیرالیون، سودان و... که به زبان انگلیسی تکلم می کنند چه جایگاهی در عرصه پیشرفت آی تی و حجم تولید اقتصادی دارند؟

پناهی‌نسب در پایان گفت: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای را می‌توان نوعی فرار از واقعیت و وعده‌های محقق نشده و همچنین تلاش برای لاپوشانی اقدامات ناموفق اقتصادی دانست و دولت بیش از این که پاسخگوی وعده‌های خود و مطالبات مردم باشد درصدد پرداختن به مسایل جانبی است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
زبان اصلی روشی جدید برای یادگیری زبان انگلیسی Oxford