سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعلام آمادگی پاکستان برای آغاز ساخت بزرگراه 265 کیلومتری «پیشاور- کابل»


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «دی نیشن»، یکی از مقامات سازمان ملی ساخت بزرگراه پاکستان (NHA) گفت: دولت پاکستان برای ساخت بزرگراه «پیشاور- کابل» در حال برنامه‌ریزی است.

بزرگراه چهار خطه پیشاور- کابل از طریق «جلال آباد» و «تورخم» 265 کیلومتر را پوشش خواهد داد.

بر اساس گزارش روزنامه پاکستانی، آغاز ساخت این بزرگراه پس از نهایی شدن تراز و خرید زمین صورت خواهد گرفت.

این مقام سازمان ملی ساخت بزرگراه پاکستان اظهار داشت: این پروژه نه تنها باعث پیشرفت در اتصال دو کشور همسایه و کشورهای آسیای میانه خواهد شد بلکه رونق اقتصادی در مناطق مجاور را نیز در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگراه پیشاور- کابل در سه بخش ساخته خواهد شد، 50 کیلومتر از پیشاور تا تورخم، 76 کیلومتر از تورخم تا جلال آباد و 139 کیلومتر از جلال آباد تا کابل.

مقامات کابل و اسلام‌آباد چندی قبل به همت «سازمان کارهای مرزی» (FWO) وابسته به مهندسی ارتش پاکستان ساخت جاده مشترک 75 کیلومتری «تورخم- جلال آباد» را به منظور تسهیل در نقل و انتقالات دو کشور آغاز کرده بودند.

«سپهبد محمد افضل» مدیر کل سازمان انجام کارهای مرزی پاکستان (FWO) و «حنیف گردیوال» معاون فرماندار ولایت «ننگرهار» افغانستان در این مراسم شرکت و به طور رسمی ساخت جاده مشترک «تورخم- جلال آباد» را آغاز کردند.

گفتنی است که جاده مشترک تجاری افغانستان و پاکستان 75 کیلومتر با 7 پل و 6 زیر گذر ساخته خواهد شد.

معاون ولایت ننگرهار ضمن قدردانی از تلاش اسلام‌آباد گفته بود که این پروژه سبب تقویت روابط دو جانبه و بهبود ارتباط جاده‌ای افغانستان و پاکستان خواهد شد.

مدیر کل سازمان کارهای مرزی پاکستان نیز در این خصوص اظهار داشت: پروژه جاده تورخم- جلال آباد با 7 میلیارد روپیه (حدود 75 میلیون دلار) هزینه ساخته خواهد شد.

وی اطمینان داد: پاکستان خواستار تکمیل هرچه زود تر این پروژه است تا مردم این کشور و افغانستان امکانات ارتباطی بهتری داشته باشند.

پاکستان تمام هزینه این جاده را به عهده گرفته است.

ژنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان در دیدار اخیر خود از افغانستان، آغاز به کار جاده مشترک تجاری دو کشور را مطرح کرده بود.

ساخت جاده مشترک تورخم- جلال آباد در سال 2006 میلادی بدلیل کمبود هزینه‌ها متوقف شده بود.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
حمله به نیروگاه برق پیشاور در پاکستان