سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نوربخش: همه شهروندان باید خدمات بیمه‌ای یکسان دریافت کنند


فارس/ رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: معتقدم باید بسته پایه خدمات درمانی برای همه شهروندان از جمله نحوه شناسایی بیمه شدگان و یا در نوع دفترچه یا کارت یکسان باشد.

سید تقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی در نشست امشب شورای گفتگو در اتاق بازرگانی ایران گفت: منابع سازمان تامین اجتماعی مربوط به اندوخته بیمه شدگان اعم از کارگران، کارفرمایان و سایر بیمه شدگان است که جزء مشاغل آزاد و یا بیمه شدگان توافقی به شمار می‌روند.

وی افزود: طبیعی است در صندوق بیمه تامین اجتماعی تعرفه حق بیمه متفاوت است، یعنی تعرفه آن مربوط به بخش عمومی هست و هم نرخ پرداخت حق بیمه متفاوت است. به عبارت بهتر در صندوق تامین اجتماعی 9 درصد حقوق و دستمزد و بدون سقف کسر می شود، ولی در سایر صندوق ها بین صفر تا شش درصد با رعایت دو برابر حداقل دستمزد کسورات بخش درمان تعیین شده و هم بسته خدمات درمانی متفاوت است. همچنین نوع شناسایی بیمه شدگان یعنی دفترچه ها نیز متفاوت است و چالش ها وجود دارد.

نوربخش افزود: ما معتقدیم هر ایرانی باید از یک نوع دفترچه بیمه برخوردار باشد و با یک نرخ حق بیمه بهره مند شود ولی الان تفاوت در تعرفه پرداخت حق بیمه وجود دارد و سایر بیمه شدگان از محل منابع عمومی دولت هستند یعنی کارمندان دولت 2 درصد خودشان پرداخت می کنند، دو درصد هم کارفرما و دو درصد هم از محل بودجه عمومی . در مورد روستاییان نیز هر 5 درصد از محل بودجه عمومی و در صندوق های مختلف با مشارکت بیمه شده و دولت این منابع تامین می شود.

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: در اینکه چالش در زمینه یکسان سازی بیمه وجود دارد بحثی نیست اما معتقدم باید بسته پایه خدمات درماتی برای همه شهروندان یکسان باشد و نوع شناسایی بیمه شدگان در نوع دفترچه یا کارت یکسان باشد، اما ادغام منابع عمومی با دولتی پیچیدگی هایی دارد که در حال برسی است و معتقدیم دولت آنچه که به صلاح است را تصمیم گیری خواهد کرد و منافع جامعه کارگری و کارفرمایان را لحاظ خواهد کرد.

وی بر این باور است ؛ بیش از آنکه موضوع یکسان سازی خدمات پرداخت بیمه ای در دستگاه های رسانه ای طرح شود باید در کمیته های کارشناسی و دولت بررسی شود.


ویدیو مرتبط :
دریافت حق بیمه اقساطی سربازان