علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پروژه بازسازی حمام تاریخی «وکیل» اردبیل سال آینده به اتمام می‌رسد


سخاوت شیدا صبح جمعه در حاشیه بازدید از پروژه بازسازی حمام وکیل به خبرنگار مهر گفت: این پروژه به‌صورت ترکیبی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، میراث فرهنگی و شهرداری اردبیل اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اوقاف اردبیل جزو مشارکت‌کنندگان بازسازی این طرح است یا نه، تأکید کرد: این پروژه توسط شهرداری و سرمایه‌گذار اجرا شده و میراث فرهنگی به دلیل قدمت تاریخی آن در ساخت‌وساز نظرات خود را اعمال کرده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری اردبیل بابیان اینکه ازنظر احداثی و اجرایی این پروژه تکمیل بوده و در مرحله رفع ایراداتی است که از سوی میراث فرهنگی وارد شده است و بیان کرد: سرمایه‌گذار موظف به رفع این ایرادات شده چراکه تأکید بر این است بخش‌های تاریخی پروژه از بین نرود.

شیدا با بیان اینکه بخش تاریخی خود حمام در بازسازی باقی‌مانده و تنها از محوطه آن برای ساخت واحدهای تجاری استفاده شده است، ادامه داد: تعداد واحدهای تجاری شهرداری در این پروژه ۳۳ واحد است.

وی به وسواس ویژه برای بازسازی این اثر تاریخی اشاره و تصریح کرد: اجرای این پروژه می‌تواند به‌عنوان الگویی در سایر استان‌ها مطرح باشد چراکه یک پروژه مشارکتی است که توانسته یک مجموعه تاریخی را حفظ و کاربری‌های جدید نیز کنار آن تعریف کند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری اردبیل در پاسخ به این سؤال که چرا باوجود بهره‌برداری از این پروژه در ابتدای سال واحدهای تجاری فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند، افزود: بعد از اصلاح ایرادات طرح شده از سوی میراث فرهنگی واحدهای تجاری فعال خواهند شد.

شیدا تأکید کرد: چارچوب حمام ازجمله گنبد حفظ شده و تلاش بر این بوده نظرات میراث فرهنگی در احیای این بنا لحاظ شود تا صدمه‌ای به هویت تاریخی آن وارد نشود.

وی ابراز امیدواری کرد که با رفع نواقص جزئی تمامی واحدهای تجاری این مجموعه از سال آینده آغاز به کار کنند.


ویدیو مرتبط :
مراحل بازسازی حمام تاریخی نیاسر