سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برخی وزارتخانه‌ها برای خاک فروشی دست به یکی می‌کنند


عباس رجایی روز چهارشنبه در همایش سال جهانی خاک در سازمان محیط زیست به بحث صادرات خاک اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته یکی از کشورهای همسایه ما با همکاری سفیر خاک را به آن کشور می‌بردند و ادعای اصلاح خاک آن کشور را داشتند.

وی ادامه داد: در کشور خودمان برای 15 میلیون هکتار برنامه کشاورزی نداریم و بعد همین خاک را با استفاده از ابزارهای سیاسی و غیره به کشورهای دیگر می‌بریم تا خاک آنان را اصلاح کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به سبب همین مشکلات قانونی را تصویب کردیم که فروش خاک ممنوع شود اما شاهد بودیم که این کار به گونه‌ای دیگر نیز انجام گرفت.

رجایی خاطرنشان کرد: بنده شاهد بوده‌ام که خاک به طریق دیگر و با عنوان آهن پلاسری صادر می‌شود؛ به اسم خروجی معادن، خاک را صادر کرده‌اند؛ یعنی در محدوده 20 هکتاری روی خاک را جمع کرده‌اند و به نام معدن آن را خارج کرده‌اند.

وی اضافه کرد: متأسفانه این رفتارها را خود ما انجام می‌دهیم در این خصوص برخی وزارتخانه‌ها دست به یکی می‌کنند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس به موضوع پرداختن به کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید در این کشور کشاورزی انجام دهیم؛ مدعیانی که می‌گویند نباید کشاورزی شود مؤمن به انقلاب نیستند.

رجایی تصریح کرد: به طور حتم با تکنولوژی‌های نوین و بومی می‌توانیم امنیت غذایی را در کشور به وجود آوریم.

وی اضافه کرد: باید اهمیت خاک و آب را برای مردم تشریح کنیم و آنان بدانند که اگر به خاک، آب و محیط زیست ضربه بزنند گناه کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس اهتمام ویژه‌ای به بحث آب و خاک داشته‌ایم و 6 قانون مد نظر قرار دارد.

رجایی ادامه داد: قانون اراضی زراعی، هوای پاک، قانون ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از تالاب‌ها و قانون خاک از جمله برنامه‌های ماست.

وی اضافه کرد: مجریان قانون نیز باید به خوبی قوانین تصویب شده را اجرایی کنند و امیدواریم حساسیت پدیده آمده مورد لحاظ مسئولان و مردم واقع شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خط رب فروشی دست دوم فروشی