سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فضای التهابی مجلس به سمت ناکارآمدی می برد


یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌انتظاراست که نخبگان سیاسی و دو طیف در موضوع ریاست مجلس فضا را سیاست زده نکننده و اجازه دهند نمایندگان بر اساس منطق ، استدلال و اعتدال رییس آینده مجلس را انتخاب کنند .

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)‌، با بیان اینکه رویکرد مردم در انتخاب نمایندگانی ، فارغ از جهت گیری‌های سیاسی و مواضع آن‌ها ، عقلانیت ، اعتدال، منطق گرایی و تعادل شخصیت نمایندگان بوده است،‌ اظهار کرد: درسطح کشور مردم سعی کردند افراد متعادل و کم حاشیه را انتخاب کنند تا فضای کشور آرامش پیدا کند و افراد با این روحیه و سابقه ، بیشتر به مشکلات و معضلات مردم بپردازند و هم‌چنین مجلس به عنوان مرکزی متشکل از تفکرات، نگاه ها، قومیت‌ها ، تبلور و نماد کلیت کشور با تمام گرایش های سیاسی و قومی و مذهبی باشد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مجلس انتظار است از مسائلی که ممکن است منشاء انشقاق و جهت گیری طیف‌های مختلف شود، بپرهیزد،‌ تصریح کرد: برای مدیریت مجلس انتظار این است افراد متعادل، جامع الاطراف و کم حاشیه با صبر بالا در راس مجلس قرار گیرند که دارای پیشینه و تجربه باشند.

تجری خاطر نشان کرد: گروکشی‌ها و التهاب دادن به فضای مجلس و ایجاد انشقاق به درد نظام و کشور نمی خورد و کارایی برای مجلس ندارد؛ چرا که باعث ناکارآمدی مجلس می شود .

این فعال سیاسی افزود: ایجاد التهاب در مجلس به جای برخورد منطقی، باعث چند قطبی شدن مجلس و عدم اشتراک نظر در حوزه هایی می‌شود که نیاز به تشخیص کارشناسی و فنی نمایندگان دارد و ممکن است بهره برداری ها و اهداف سیاسی مجلس را از حرکت در مسیر اعتدال و انصاف خارج کند.

تجری با اشاره به اینکه مجلس دهم با تنوع سلیقه‌ای و سیاسی خاصی شکل گرفته و شاهد ریزش بیش از 200 نفر از نمایندگان قدیمی و آمدن نمایندگان جدید در مجلس دهم هستیم ، افزود:‌ مردم مجلس دهم را با تفکر و رویکرد جدیدی انتخاب کردند . پس نباید این تفکر و خواست مردم را ناامید و به یاس تبدیل کنیم.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه اگر از التهاب در مجلس اجتناب نشود به سمت ناکارآمدی مجلس و نمایندگان خواهیم رفت، گفت:‌ نمایندگان باید مراقب باشند گول زرق و برق و حاشیه سازی های سیاسی را نخورند و با عقلانیت بیشتر به مصلحت عمومی و منافع ملی و منطقه‌ای بپردازند.

تجری با تاکید براینکه در راس مجلس، ریاست مجلس نیازمند تعامل با دیگر قوا و دستگاه ها است اظهار کرد: ریاست مجلس شخصیتی را می طلبد که حوزه نفوذ کلام داشته باشد و مورد وثوق و اعتماد طیف های مختلف سیاسی و مدیریتی کشور باشد .

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تشکیل خلافت اسلامی، داعش را به کدام سمت می برد؟