سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگیری چهار مظنون در انگلیس توسط پلیس ضد تروریسم


دستگیری چهار مظنون در انگلیس توسط پلیس ضد تروریسم

ایرنا/ پلیس انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که واحد ضد تروریسم این کشور طی عملیاتی با همکاری مقامات ایتالیایی چهار فعال مرتبط با استخدام و اعزام افراط گرایان تروریست به عراق و سوریه را دستگیر کرده است.

پلیس انگلیس گفت که چهار فعال یاد شده بین 32 تا 52 سال سن دارند و در مناطق شمال شرق انگلیس به ظن فعالیت های تروریستی دستگیر شده اند و قرار است در دادگاه 'وستمینستر' محاکمه شوند.
پلیس ضد تروریسم منطقه شمال شرق انگلیس در این رابطه گفته است: ما متوجه هستیم که ممکن است مردم به دنبال دستگیری های امروز نگران شده باشند، اما به آنها اطمینان می دهیم که اقدام امروز ما در پی تحقیقات امنیتی از قبل، صورت گرفته است.
این دستگاه نظارتی انگلیس افزود: در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر وجود خطر در این ارتباط وجود ندارد.
پلیس ایتالیا نیز گفته است ‘نجم الدین فرج احمد’ که ماه گذشته به دلیل اعلام حمایتش از کشته شدن خبرنگاران مجله فرانسوی شارلی ابدو در نروژ دستگیر شد، سرکرده اصلی این حلقه تروریستی است.
رسانه های نروژ نیز با انتشار این خبر گفته اند که وی (نجم الدین فرج احمد) به همراه دو تروریست دیگر مظنون به عملیات تروریستی در ایتالیا هستند.
دولت انگلیس به خاطر آنچه تهدیدات گروه داعش و سایر گروه های افراطی خوانده، سطح هشدار امنیتی در داخل مرزهایش را به مرحله «شدید» افزایش داده است.
این افزایش سطح هشدار امنیتی بدین معناست که حمله و تهدید انگلیس از سوی داعش و سایر گروه های تروریستی قریب الوقوع نیست اما بسیار محتمل است.
براساس گزارش های رسمی در حدود 700 انگلیسی از زمان شروع درگیری ها در سوریه به این کشور رفته اند و تاکنون نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند.
به گفته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیشتر این افراد از طریق خاک ترکیه برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه رفته اند.
در همین حال روزنامه ساندی اکسپرس اخیرا در گزارشی با بیان اینکه حداقل یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند، نوشت: آمار واقعی افرادی که از انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، دست کم دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی است.
گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.


ویدیو مرتبط :
تصاویری از نحوه دستگیری مظنون اصلی انفجار بوستون از داخل مگسک پلیس